Volkswagen Polo: slaat niet aan

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo,mijn vw polo bouwjaar1996 slaat niet meer aan.Op de snelweg sloeg hij opeens uit Toen we stilstonden even gewacht en na tien keer starten sloeg hij gelukkig aan.Bij thuiskomst niet meer
Ik heb er een nieuwe bobine opgezet en de kabel tussen bobine en verdeelkapvervangen.
Heb een vonk bij starten als ik de kabel die op de verdeelkap zit erafhaal en dichtbij metaal houdt bij starten.
Dus niet constant vonken.Ook hoor ik de benzinepomp bij starten.
Wie weet wat het is ?
Groet Arie

arie1959

Geplaatst door arie1959 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

de rotor onder de verdeelkap wil nog wel eens doorbranden bij deze auto's. ging de motor de laatste tijd slechter rijden?
dit kun je snel controleren door even een testbougie op een van de bougiekabels te doen en tegen het motorblok te houden. heb je een vonk?

arie1959 (0), 13 jaar geleden

Nee,een keer een klein vonkje gehad daarna niet meer.Wel de rotor schoongemaakt met schuurpapiertje.

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

dus je hebt nu geen vonk meer?

arie1959 (0), 13 jaar geleden

Geen vonk vanaf de bobine voor de verdeelkap.Dus ook geen vonk op de bougie.Wel een nieuwe bobine en kabel

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

heb je wel een + en massa op je hall gever? Dat is dat stekkertje wat op de verdeelkap zit. meten tussen de buitenste 2 aansluitingen. hier moet je 12v op meten.
op de middelste aansluiting kun je ook 12v meten maar dan MET AANGESLOTEN STKKER,auto in versnelling en dan vooruit duwen,met contact aan. blijf je door duwen,gaan het van 12v naar 0v.

arie1959 (0), 13 jaar geleden

Mijn eerste vraag is ;wat is een hall gever en waar dient hij voor ?
Moet ik meten met of zonder contact aan ?

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hall-sensor

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http:...

je kunt zeggen dat de hall gever verantwoordelijk is voor de vonk(verzorging) van de motor. meten met contact aan. stekker los-->buitenste aansluitingen 12v, stekker vast-->binnenste aansluiting 12v/0v bij vooruit duwen in versnelling.

arie1959 (0), 13 jaar geleden

Als je geen benzine hebt kan het dan ook dat je geen vonk hebt omdat dan de vonk geblokkeerd wordt?

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

meestal als je én geen benzine krijgt (en de pomp niet hoort tijdens starten) én geen vonk hebt, is er 99,9% iets met de voeding. meestal is dit het contactblokje achter het contactslot,maar het kan natuurlijk ook een zekering zijn o.i.d.
dus om een goede diagnose te hebben moet je een paar metingen doen,waar je zelf 100% van overtuigd bent.
dus:
is er voeding op de hall gever?
is er voeding op de brandstofpomp tijdens starten?

gebruik anders de zoekfunctie rechtsboven,hierover zijn al heeeelllll veel berichten geplaatst.

arie1959 (0), 13 jaar geleden

bedankt morgen gaan we meten Wordt vervolgd

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

succes!

arie1959 (0), 13 jaar geleden

Hallo,ik heb de stekker naar de Hall gever gemeten en hij heeft 12 volt .Dus dat was goed.
Benzine krijgt hij ook .
Ik heb op de sloop een andere hall gever gehaald en erop gezet.
Paste niet helemaal .Het stekkertje zit nu bovenop ipv aan de achterkant en ik heb de bedrading naar de
cilinders moeten wisselen omdat je anders de hall gever niet vast kan zetten.
En hij doet het weer.Nog even op tijd gezet en loopt weer als een zonnetje.
Allemaal bedankt

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

bedankt voor de feedback

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.