bij de transporter T4 2.5 TDI is een week geleden de krukaspully kapotgelopen. De spie in de pully is kapot gebroken waardoor alles van tijd is gegaan.
Hebben de pully van de distributie vervangen. Er is niets kapot gelopen, geen kleppen tegen de zuigers.
Hebben alles op tijd gezet maar loopt nog niet.
De pomp geeft wel diesel tot de verstuiver. Gecontroleerd door verstuiverleiding los te draaien.
Wie weet wat we nog meer moeten controleren of heeft dit al vaker meegemaakt.
Graag snel reactie
B.V.D.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoe heb je gecontroleerd dat de kleppen niet zijn geraakt?
staat de pomp goed op tijd?
heb je dit gecontroleerd met klokje
het kan zijn dat je de pomp een 180 graden verkeerd hebt te staan.
Denk dat het ook aan de pomptiming ligt. Deze motoren zijn hier vrij gevoelig op, het hoeft er niet veel langs te staan of de motor loopt al niet meer. Zal als ik jouw was dit eerst maar eens controleren via de officieele manier.
Tevens kan ik het me bijna niet voorstellen dat de kleppen niet hebben geraakt, meestal is als dit gebeurd het einde oefening.
we hebben 1 gehad daar lag de nokkenas in drie stukken
dat de nokkenas in drie stukken gaat komt vaker voor.
heeft de motor nog wel compressie?
Hebben de cilinderkop eraf gehaald, daardoor wisten we dat de kleppen niet geraakt zijn.
De pomp stond inderdaad niet helemaal goed. Stomme fout.
We hebben de pomp precies goed afgesteld en de transporter loopt weer als een nieuwe.
Sorry voor de late reactie en bedankt voor de tips.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar