close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen t4 2.5tdi 102 pk: trekkracht

Bouwjaar: 2001

auto heeft 88000 km gelopen heb uitvoorzorg distributieriem plus waterpomp vervangen maar de motor trekt pas bij 2400 tmp top duurt lang is +/- 170 dacht dat de distriebutieriem uigerekt was maar niet dus luchtmassa meter is goed volgens dealer nu hoor ik steeds meer over de egr klep gewoon plaatje ertussen en alles is weer okay maar kan dit zomaar

Geplaatst door

johan5634 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi,

heb je de brandstofpomp ook goed op tijd staan.?

mocht het de egr klep zijn dan zou de motor ook veel roeten.

zolang we praten over géén pomp verstuiver (pd) dan zou je er probleemloos een plaatje tussen kunnen zetten.


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

heb de dealer er al vaker opaangesproken en ook het te controleren moest alles los daarom nieuwe distri plus rollers en waterpomp uit voorzorg en hopen dat het goed was maar niet dus nu lees ik steeds meer over verstopte egr kleppen www.weetjewel.com onder t4 techniek

johan5634 0

20 jaar

hoi,

als de egr klep vervuilt is.? dan roet de auto ook behoorlijk. is dat het geval. echt zwarte rook....

maar zet eerst die brandstofpomp maar eens op tijd ik denk dat het daar niet helemaal goed zit.

heb je hem al uitgelezen.?


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

inderdaad peter egr klep zat niet erg dicht maar brandstof pomp staat op tijd.volgens mijn dealer dan althans egr klep heb ik zelf gedemonteert wat mij wel opviel geen roet maar smurrie het lijkt wel roet met olie kan het nu wezen dat mijn turbo stuk is want het hoort toch droog te wezen

johan5636 0

20 jaar

wat bedoelen jullie met een plaatje er tussen zetten?
sluiten jullie de klep dan helemaal af?
wil het graag weten rij zelf ook t4

dfc 0
badge

20 jaar

Ik denk dat uw brandstofpomp niet juist staat. Het aantal tanden van het aandrijwiel distributieriem is vermeerderd, waardoor de pomp te vroeg staat.

zie

http://www.problemcar.nl/index.php?topic...

en JA de EGR klep wordt helemaal afgesloten.

mvg

GOVA 0
badge

20 jaar

hoi,


dit kan niet bij de pompverstuiver, pd,


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

Zijn er vijfcilinders met pompverstuivers?.

Audifreak763 0
badge

20 jaar

hoi, jan.


dit is algemeen bedoelt..

er zijn er meer die dit willen doen.

vandaar,


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

okay brandstofpomp is bekeken en bijgesteld stond iets verkeerd maar geen verschil merkbaar maar is een oliedrek in de egr klep wel correct hoort dit niet droog te wezen heb ik al eerder gevraagt maar niemand geeft hier antwoordt op wie weet het

johan5634 0

20 jaar

hoi, johan


probeer dan eens een plaatje er tussen te zetten ( dus zo dat de egrklep is afgesloten.

maar hier gloof ik nog niet in.!

rookt deze vw, ook abnormaal..?


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

nee hij rookt niet of althans haast niet iedere diesel rookt toch maar olie in de egr buis en waar de egr klep op aangesloten zit of geschroeft hoort daar olie in te zitten of droog te wezen peter

johan5634 0

20 jaar

hoi, johan


ja die staan niet droog ze worden ook wel inlaat ( motor ) vervuilers genoemd.
dit door de wegomstandigheden zoals we deze kennen.

als deze vw, niet overmatig rookt dan werkt de egr klep normaal.

ik twijfel aan de luchtmassameter of dan wel de stekker.?

johan hoe reageerd de motor zonder de luchtmassameter.?

trek de stekker er eens af. en rijden gaan

verneem je nu geen verschil..? dan weet je wat er aan de hand zou kunnen zijn.



paul,


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

paul bedankt voor het snel reageren zit er nogal erg mee in de maag met die olie smurrie dit kan dus geen kwaad ga maandag denk ik is naar een andere dealer of sub dealer om mijn massameter te laten doormeten

johan5634 0

20 jaar

hoi,


en je zit ook nog redelijk bij mij in de buurt ik zou hem voor jou uit kunnen lezen terplekke. ( kosteloos )

doe zelf in vw/audi vandaar.


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

heb de stekker eraf gehad het verschil is goed te merken maar de manier waarop hij trekt pas bij 2500 toeren is het zelfde paul

johan5634 0

20 jaar

hoi,


dan moet je hem uitlezen.

het moet iets simpels zijn..

ik twijfel nog niet aan de turbo.

ga niet teveel op antwoorden van de dealer af deze zijn vrij vlot van vervangen.

paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

kan het ook zo zijn dat de luchtmassa meter minder is geworden in de loop der jaren paul

johan5634 0

20 jaar

hoi,

ja ze vervuilen wel wat maarrrr...! zeg het maar.
niet aan poetsen hoor.

ik kan hem testen voor je. en ook uitlezen.

laat het me maar horen.


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

okay bedankt voor je nummer hoef ik niet te zoeken bel je maandag klasse dit noem ik nou service

johan5634 0

20 jaar

hoi,


0620959481.of even mailen kan ook.


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

hij is weer goed paul heb een nieuwe stekker en luchtmassameter gemonteert wat een verschil nog bedankt voor het uitlezen echt top

johan5634 0

20 jaar

hoi, johan


nou dat is dan ook weer opgelost heb je weer een paar pk,tjes meer.

en je had geluk dat je in de buurt was deze week,


groetjes.


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.