Volkswagen golf 3 1.9td aaz motor: slaat niet aan bij warme motor.

Bouwjaar: 1997

Deze golf motor wil niet aanslaan bij warme motor.

motor draait goed,uitzetten en gelijk weer starten lukt niet.pas na ongeveer 10 min.wachten slaat die aan en loopt meteen goed.

hij doet dit met een echt goed warmgedraaide motor en koud of half warm geen probleem.

geen storings code en elec.deel van cont.slot vernieuwd.

hofman

Geplaatst door hofman (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

mobielke (0) PRO, 20 jaar geleden

eens proberen of de motor direct aanslaat met losgetrokken

stekker van de koelvloeistoftemp.sensor



als dit lukt zit het probleem waarschijnlijk bij de startmotor,

deze neemt dan namelijk te veel startstroom op en daalt de accu

spanning teveel. hierdoor en mede door de hoge temp wordt het

inspuitdebiet quasi nul



als je wat langer door blijft starten verhoogt de ecu het start debiet en slaat de motor aan


hofman (0) PRO, 20 jaar geleden

Volgens mij heeft deze auto geen ecu maar alleen een regelmodule voor het gloeisysteem.

als ik zachtjes tik op het zwarte kastje op de brandstofpomp dan slaat de motor gelijk aan,wat zit eronder(het is niet te demonteren ivm met breekboutjes.

kan ik hier eventueel een nomale stopschakelaar op monteren als ik dit zwarte kastje eraf hak(waarschijnlijk startonderbreker).

arne650 (0) PRO, 20 jaar geleden

kijk ook even goed naar de grote ronde stekker die aan het motorblok zit en naar de pomp gaat, een draadbreuk of slecht contact is misschien de oorzaak, daar dus eerst even aan rommelen, als dit niet het geval is, dan inderdaad het kastje op de pomp.

jos_br.5982 (0), 20 jaar geleden

je hebt wel gelijk wat die startonderbreker betreft.

Dat zwarte kastje moet je er gewoon afhalen en de draad op de stopknop doorverbinden.

Je hoeft niet eens deze stop te vervangen.

Ik heb dit al vaker gedaan.

johan beijk (0) PRO, 20 jaar geleden

de start onderbreker zit niet achter op de pomp die zit achter de km teller en boven de stuur huis wat opdepompzit is voor de informatie voorziening voor de stuurapperaat start onderbreker

en voorgloei systeem en de brandstof klep aansturing





jos_br.5982 (0), 20 jaar geleden

Door die draad dus op de pomp door te verbinden zet je de startblokkering buiten werking, zoals ik al schreef heb ik dit al meermalen gedaan en functioneren deze auto's weer goed.

johan beijk (0) PRO, 20 jaar geleden

jouw koude start regeling werkt dan ook niet meer naar behoren alsje dat doet







dupl-u-409-5dd1471694971+France (0), 20 jaar geleden

Het zwarte kastje met breekbouten op de pomp is enkel en alleen maar een gedeelte van de transponder.



Als je het zwartje blokje weg neemt zal je zien dat er een printplaatje inzit en kan je eveneens je stopklep zien zitten.



Dit zwarte blokje waar de stopklep onderzit is lauter om de brandstof door te laten of te stoppen, het heeft geen verdere regeling. Via een correcte aansluiting kan men dit zwart blokje weglaten op dit type wagen.

jos_br.5982 (0), 20 jaar geleden

Dat is precies hetgene wat ik er altijd mee doe.

Die auto's functioneren allemaal goed.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.