Hallo,
Golf 4 AHW(1,4 16V)1998. Auto heeft het volgende probleem. Soms slaat auto aan en gelijk weer af. Alsof we met een verkeerde sleutel starten. Dit doet hij regelmatig. In diagnose van motor ECU zit dan code 17978(ecu geblokkeerd). Voor de rest in geen enkel systeem een foutcode. Code wissen geen probleem tot auto weer niet start. Code weer terug.
Wat is er al gebeurd?
Transponderring doorgemeten. Is ok.
Verbindingen tussen dashbord en motor ECU gecontroleerd. Verbinding is goed.
Voedingen en massa van dashbord doorgemeten. zijn ok.
Voedingen en massa van Motor ECU. OK.
met een scoop de communicatie gevolgd op kabel tussen dashbord en motor ECU. Op het moment dat auto niet wil lopen blijf er communicatie bestaan op deze kabel. Op moment dat auto wel loopt is er minder communicatie. Staat wel een spanning op waarvan het niveau onder verschillende omstandigheden varieerd. Sleutel eraf +/- 3volt, op contact +/- 5 volt, tijdens lopen +/- 13,5 volt.
Op dashbord print diverese soldeerverbindingen doorgeslodeerd.
Vraag?
Kan mij iemand vertellen hoe de communicatie is tussen de motor ECU en dashbord? OF dit met een scoop te controleren is? Of er iemand kan vertellen hoe ik zeker weet waar de fout zit, in het dashbord of de Motor ECU?
Of misschien heeft iemand dit probleem is aan de hand gehad. Hoor het graag.
Bedankt,
Carlo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
en de sleutels gewoon opnieuw inleren?
verder lijkt het mij toch gewoon eenverhaaltje van een defecte leesring.
suc6
Waarom staat er dan geen foutcode in de immo? Het circuit is sleutelring -> immo(in dashbordklok)-> motorECU. Als er een probleem ontstaat waardoor immo sleutel niet herkent,dan zou je toch zeggen dat er in de immo een fout optreed. En dat is geen enkele keer het geval. Heb ook de ring doorgemeten en daar is niets aan te zien. Het probleem is ook niet constant. Sleutels worden volgens diagnose app. herkent. Dus sleutels opnieuw inleren lijkt mij niet erg zinvol. Mits jij er andere ervaringen mee hebt? Maar klinkt niet erg logisch. Begin steets meer te twijfelen aan immo(in dashbord) maar hoe dit te controleren?
Groet, Carlo
Dit signaal is met een "snelle"scoop goed te meten. Je ziet dan
twee digitale signalen achter elkaar, n.l vraag en antwoord.
Wat ook nog wel eens helpt: ga naar 17(inst.paneel/immo),kanaal 10 en voer uit adaptie-waarden aanpassen.
J.E
Ik heb in zomer 2003 een vergelijkbaar probleem gehad, bij mij was wel het "sleuteltje" op het dashboard zichtbaar. Na veel proberen en klooien hebben ze bij de dealer een nieuw dasboard gemonteerd en het probleem was over. Het had er mee te maken dat het dashboard onze sleutels niet kon lezen.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar