Volkswagen Golf: motorstoring

Bouwjaar: 2001

We hebben een probleem met een aum motor 20v 110 kw km.stand 43000.
storingslampje brandt en vermogenverlies.
fotcode vaskast 17705 P1297 verbinding turbolader gasklep drukdaling.
Als je de storing wist gaat het een weekje goed en komt dezelfde storing weer terug.
uitschakelklep 06A 145 710 N en magneetklep 078 906 283 A al vervangen en gasklephuis gereinigt en alle testen uitgevoerd die je uit kunt voeren maar geen resultaat.
Kent iemand deze storing

Benny1078

Geplaatst door Benny1078 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

erik2819 (0) PRO, 19 jaar geleden

Is de auto gechiptuned?Heb de zelfde storing,maar dan bij een audi TT.Geen lekkage in het laadlucht gedeelte kunnen vinden en de "dumpvalve"is al vervangen door een grotere/gemodificeerde maar geen resultaat.We gaan het waarschijnlijk eerst weer met de originele software proberen.Ik meet wel verschil in meetwaardenblok (ik geloof)115 van +/- 100 mbar tussen de voorgeschreven en gemeten waarde turbodruk.

Benny1078 (0) PRO, 19 jaar geleden

voor zover ik weet is alles orgineel en we kennen het probeem ook bij een audi A3 en ook nog niet opgelost

johndoornbosch (0) PRO, 19 jaar geleden

slang naar intercooler vervangen

Benny1078 (0) PRO, 19 jaar geleden

hoezo john slang naar de intercooler vervangen is die dan verbeterd of zo want lekkage heb ik niet kunnen ontdekken of heb jij dat al eens meegemaakt.

johndoornbosch (0) PRO, 19 jaar geleden

ja op de aansluiting,sop erop spuiten en gas geven dan zie je het vanzelf, als het tenminste een slang met snel koppeling is

Guy Breusegem (0), 17 jaar geleden

Ik heb hetzelfde probleem. Ik rij met een VW GOLG GTI Bj 2001 AUG motor eerste eigenaar en 75.000 km. En heb identiek hetzelfde probleem. Na vervangen van diverse onderdelen Turboklep, bogie's, ontstekingsbobijnen, kabelboom, brandstofklep... (2.000 €kosten) was het probleem voor 2000 km opgelost. Nu onlangs ging het lampje van de motorsturing branden maar na 2 weken ging het vanzelf weer uit. Ik ben einde raad.

DDT (0) PRO, 17 jaar geleden

heb dit ook al enkele keren meegemaakt bij VW golf 20V turbo,slang met snelkoppeling springt los zit dan iets scheef in de aansluiting. Het nokje wat de borgveer op zijn plaats moet houden is dan afgesleten, vraag me bij deze constructie dan ook af waarom ze niet gewoon een normale slang met slangklem toegepast hebben ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.