Golf IV TDI 81KW ALS JE AFREMT EN JE STAAT BIJNA STIL TRILT DE MOTOR (NIET ALTIJD) toerental te laag 1a2sec.Geen foutcodes.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb dit probleem ook
volgens mij doet de abs dit
het zijn niet de remmen
ben benieuwd naar meer reacties
trilt ook het rempendaal ?
het gebeurd ook wel eens als er een abs sensor niet goed ingebouwd is als de luchtspleet te veel afwijkt en je gaat remmen dat kan de auto vlak voor het stilstaan gaan abs en.
controleer de spanning van de abs sensoren of deze de zelfde spanningen afgeven.
succes.
Ik kan jullie vertellen dat het proleem van het dubbelmassavlieg komt.
Kost jullie een verbeterd motor regelapparaat.
Bekend probleem van die bouwjaren
de wagen komt vrijdag binnen,zal een paar puntjes uittesten,het rempedaal trilt niet.Dubbelmassavliegwiel en regelapparaat vervangen?
computer vervangen van een later bouwjaar, is een veelvoorkomend probleem van bj 98 en 99.
massa vliegwiel hoef je niet te vervagen, ligt puur aan de inspuiting, op dat moment krijgt de motor even te weinig brandstof en is het net of loopt hij even op 3 cilinders.
Je kan het uittesten door de stekker van de snelheidsensor in de bak los te nemen en dan even proef te rijden,is de klacht weg,motorregelapp. vernieuwen.Ik heb ook wel eens gehoord dat men het snelheidsignaal op het motorregelapp. onderbreekt maar volgens mij krijg je dan andere storingen in het rijgedrag en je eventuele cruise controle werkt niet meer.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Arie en Erik beschrijven het probleem juist. VW heeft hier ooit 3 jaar/100.000km garantie op gegeven.
Als je de computer laat vervangen, moet deze hiervoor geprogrammeerd worden. Codering 13.
Kijk ook even welke luchtmassameter je hebt.(!) Heb je een Pierburg dan moet je me een mail sturen. Een Pierburg LMM met een nieuwe computer heeft mij een half jaar ellende opgelevert ondanks dat geen van beide componenten stuk waren.
19 jaar
LHM is van Boch ,heb de stekker van de snelheidsensor verwijderd en het probleem was inderdaad opgelost.De wagen ging wel niet vlot meer door.(snokte een beetje).Bedankt voor de tips.
Het probleem wordt inderdaad door het tweemassa vliegwiel veroorzaakt. Door er een andere ecu in te zetten en wanneer de auto meer dan bijv. 100000km gelopen heeft hef je het probleem vaak maar tijdelijk op. Zeker wanneer de motor stationair een beetje trilt is het vliegwiel kapot en is vervanging de enige goede oplossing.
Jos.
Willy: LMM is niet gerelateerd aan het probleem, maar kan een probleem worden bij het oplossen. Als je een nieuwe ECU krijgt welke geprogrammeerd is voor een andere LMM dan jij hebt, krijg je hele gekke waardes uit je ecu en een slecht presterende motor.
19 jaar
De LMM is vervangen geweest,omdat de wagen vermogenverlies had .
De wagen kwam hier niet in onderhoud,is aangekocht in ocasie we weten niet of de wagen het probleem al had.Zou het toch aan de nieuwe LMM liggen?Heb daar nog nooit problemen mee gehad.
jos,
dit probleem ligt niet aan het massavliegwiel.
maar aan de computer.
massavliegwiel komt veelvoor bij polo's 1.9d maar praktisch nooit bij deze tdi motoren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar