Volkswagen Golf: slecht aanslaan van de motor

Bouwjaar: 1999

Beste,

Ik had ook nog een vraagje m.b.t.de golf tdi.
het gaat om een golf 4, 110 pk ,motorcode AHF, bouwjaar 1999 en kilometerstand 100.000.

De volgende problemen doen zich voor :

- Bij het starten( koud) slaat de motor na een ronde of drie van de startmotor aan maar loopt niet mooi rond.( het lijkt of hij op 3 cil. loopt)Het maakt niet uit hoe koud het is geweest s'nachts.Dit doet hij eigenlijk altijd, maar ruw weg tussen -10 en +10 graden.

-Als er wordt doorgetrokken in de toeren(als de motor warm is!)dan rookt(blaak,roet?) zo erg dat de achterliggers spontaan de mistlampen aan doen. Ik heb begrepen dat een tdi dit altijd wel doet maar ik vindt dit toch wel een beetje veel van het goede.

-Als de motor warm is en weer wordt gestart dan duurt het erg lang( weer een ronde of drie van de startmotor) voor de motor aanslaat.

Verder loopt de auto goed,trekt goed en loopt goed stationair(schommelt niet).

Vervangen is het volgende :
-startmotor
-temp.sensor
-accu
-het gloeisysteem is nagekeken door de dealer en goed bevonden
-is uitgelezen= geen problemen

Ik denk nu zelf aan een lekkende verstuiver of zoiets.

Misschien hebben jullie nog dingen waarvan jullie zeggen kijk daar eens naar ofzo.

Alvast bedankt.

Mark

mark7300

Geplaatst door mark7300 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

RDijkstra (0), 19 jaar geleden

Hoi Mark,

Hoe is je koelvloeistof blijft deze op pijl?
En je Olie pijl?

groeten Reinder

maurice7553 (0) PRO, 19 jaar geleden

hey mark staat je inspuitpomp wel goed ?
laat dit eens controleren bij de dealer
als deze niet goed staat start de auto slecht en roet veel!
laat het even weten
su6 maurice

mark7300 (0), 19 jaar geleden

Beste Reinder en Maurice,

De koelvloeistof blijft goed op pijl(nog nooit hoeven bij te vullen) en olie gebruikt de auto bijna niet. Ik denk zo'n liter op 7000 a 8000 km.
Wel heb ik gemerkt dat de dealer te veel olie bijvult. Als de auto terug komt van een beurt staat het oliepijl altijd net iets boven het max.pijl dat op de pijlstok staat. Ik weet ook hoe dat komt: de olie word afgezogen via de pijlstokhouder.Als deze niet diep genoeg zit is het al zover, dan wordt er bijgevuld maar er is dus niet alles uit. Ik moet wel zeggen dat het dan maar een 5 tot 10 mm boven het max pijl staat en of dat kwaad kan weet ik niet.

en dan ff voor Maurice, ik heb de auto uit laten lezen door de dealer en die zei dat er geen fouten in zitten en de brandstofpomp op tijd stond. Hij had het over iets van waarde 53 als ik het me niet vergis.

Mark

RDijkstra (0), 19 jaar geleden

teveel olie bijvullen tot boven nivo is nooit goed.

reinder

maurice7553 (0) PRO, 19 jaar geleden

en de temp voeler ook goede waarde ?
als er 10 mm te veel op de pijlstok zit is dit al een liter
dit is al wel aan de vele kant
laat nu je olie pijl goed zetten en kijk wat de auto dan doet
su6 maurice

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


is het relair.. 109 in order.? deze verzorgt mede de hoofd spanning naar de ECU.



paul,

RDijkstra (0), 19 jaar geleden

Hoi Paul,

Welk relais bedoel je met 109, en wat voor functie heeft deze?

gr. Reinder

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,

staat hier boven vermeld.

paul,

RDijkstra (0), 19 jaar geleden

o ja
ik heb niet goed gelezen, sorry.

reinder

RDijkstra (0), 19 jaar geleden

Paul,

als jij zegt dat dat relais niet goed functioneerd, dan doet heel je ecu toch niets gezien jij de hoofd voeding naar ecu bedoelt?

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


idd, dan start de auto ook niet.. slechte contacten bepalen mede de werking van de ECU.


paul

RDijkstra (0), 19 jaar geleden

hoi,

dan moet er ook een foutcode in de ecu staan, of heb ik dat mis

reinder

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


een ECU herkend zichzelf niet in foutcodes..
dit herken je vaak door het niet kunnen comuniseren met de ecu
of dit zou zijn kunnen geblokkeerd door de radio stekker.


paul,

RDijkstra (0), 19 jaar geleden

hoi,

OK dat begrijp ik maar dan moet de fout toch niet zo moeilijk te traceren zijn een questie van meten en METEN IS WETEN...

reinder

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, rein


idd, het relair openen, controleren op breuk in de soldering.
bij twijfel.? doorsolderen / vervangen.


paul,

RDijkstra (0), 19 jaar geleden

Hoi,

Dus Mark meet het e.e.a. eens door meten.

Groeten Reinder

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, mark


TIP..

neus ook eens bij www.tdiclub.nl daar behandelen ze ook problemen met de tdi-jes..

overgens zeer leuke topics!!


paul,

mark7300 (0), 19 jaar geleden

Beste,

I heb idd wel eens gehoord van relais 109, die onder het dashboard zit.
Wel moet ik melden dat ik een maand of 2 geleden mijn radio heb moeten verwijderen ivm lekspanning.
deze radio lekte spanning als deze niet aan stond,met gevolg dat de auto slecht starte als deze een tijdje had stilgestaan, maar dit ter zijde.

ik zal idd eens kijken naar relias 109,maar heb eigelijk nog geen antwoord op mijn vraagje.
Kan het zijn dat ik een lekke verstuiver heb ??
Ik heb zelf dat gevoel nl. ivm de slechte warme start.

Wel wil ik jullie danken voor de reactie's

Mark

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,

het zou kunnen..? je zou de verstuivers aan kunnen bieden om deze te laten testen ( kan nooit geen kwaad )

zijn ze goed naderhand.? dan kun je al weer iets uitsluiten


paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.