ik heb een bora TDI 115pk laten testen op een vermogens testbank(ik wou hem chiptunen) daar kwam uit dat de motor niet evenredig met de toeren vermogen gaf. uit de grafiek kon je lezen dat de motor een wisselvalig vermogen gaf na de 3000 rpm zakt de motor vermogen en stijgt weer terwijl een goed lopende motor evenredig met de toeren meer vermogen afgeeft tot de max. toerental en dan zakt het in! als je zelf rijdt dan voel je het bijna niet en de auto haalt ook zijn maximale snelheid. waar kan het aanliggen???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat je luchtmassameter eens controleren .!
Ik had ongeveer de zelfde verschijnselen en dat lag aan de LMM.
Met een nieuwe LMM erin lijkt het wel of hij dan al gechipt is :-)
De lmm was inderdaad stuk en de bora rijdt nu weer goed maar op de vermogens testbank zit er toch nog een kleine dip in (het is minder geworden door de lmm) kan het aan de turbo liggen???
Ik heb zelf exact hetzelfde probleem met mijn golf 115pk tdi-tje.
Hou me s.v.p. op de hoogte, als jij wat vindt hoor ik het graag.
De mijne houdt even in tussen de 2000 en 3000 toeren en tussen de 3000 en 4000 zit een dip.
Doet de jouwe het zelfde???
21 jaar
Mijn auto loopt weer goed het probleem lag bij de lmm en de turbo.
Ik heb mijn turbo later repareren bij www.turbochargers.nl (475 eurotjes) ze kwamen hem ophalen en de volgende dag kwamen ze het weer brengen (heel snel dus). De turbo heeft een update (de oudere modelen gingen vaak stuk was een bekend probleem) gekregen, zodat het mindersnel stuk gaat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar