Volkswagen bora 2.3 agz motor: motorstoring VW Bora

Bouwjaar: 1999

Wij hebben een probleem met een vw bora V5 ,na onderhoudsbeurt sloeg de motor slecht aan en liep niet regelmatig

Tijdens de beurt zijn geen bijzondere onderdelen vervangen,alleen olie 10w40+oliefilter en luchtfilter

Daarna zijn we langs gereden bij de dealer,computer uitgelezen geen foutcodes gevonden ,daarna de gasklepstand in de basis teruggezet en daarna liep hij nog veel slechter en loopt de motor niet meer stationair

Toen op de zaak de bougies nog vervangen en bougiekabels doorgemeten maar dit gaf geen verbetering

De auto heeft 50000 km op de teller

dvdkaaij2420

Geplaatst door dvdkaaij2420 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Bora? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Siem Bijman (160) PRO, 20 jaar geleden

Zoek het eens in de buurt van het luchtfilter.Daar zitten stekkers aan voor de luchtmeter en wellicht zijn die iets losgegaan bij het vervangen.Ook vacuumslangen daar in de buurt kunnen niet goed zitten.

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Waarschijnlijk heeft ie een goede beurt gehad.Hier bedoel ik mee dat de accu ook is bijgevult.Om dit te kunnen doen moet de hoofzekering unit los gemaakt worden en de accu plus moet je los schroeven.Dit heeft tot gevolg dat het RAM geheugen(leerfunctie gedeelte) wordt gewist en de auto weer funtioneerd zoals die vanaf de fabriek wordt geleverd.De auto heeft 50.000KM gereden,hier heeft ie telkens wat oliedampen aangezogen,waardoor de gasklepzitting wat verontreinigd is.De ECU stelt dit steeds een stukje bij,zodat ie toch stationair blijft draaien.



Als de accupool dus is losgenomen is ie deze gegevens kwijt en zal dus slecht stationair draaien.Een basisafstelling alleen doen is niet voldoende.



Advies om de accupool los te koppelen.

Daarna moet je de gasklep goed reinigen,zodat de aangezogen lucht er weer makkelijk langs kan stromen.Gebruik voor het reinigen een remmenknecht,werkt wel makkelijk en na het reinigen moet je toch weer opnieuw de gasklep in laten leren.



alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Is de auto weer in orde?????

dvdkaaij2420 (0) PRO, 20 jaar geleden

De auto is weer in orde,bedankt

Na veel meten en testen bleek de luchthoeveelheidsmeter kapot te zijn

We kwamen er achter toen we met draaiende motor het inlaatspruitstuk met tune-up aan het reinigen waren,de inlaatslang vanaf het luchtfilter naar het spruitstuk lag eraf toen begon hij ineens weer goed te draaien,toen dachten we aan de LHM,de dealer bleek hem op voorraad te hebben gemonteerd toen draaide hij weer 95%

Er bleek ook nog een slechte bougiekabel tussen te zitten daarna weer 100%

Waarom geeft de uitleesapparatuur geen fouten aan in de LHM??

En kan zo'n LHM meter ineens kapot gaan of Was die allanger kapot en regelt de ecu alles bij tot je hem weer terug zet in de basisstand??

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Als de LHM een spanning afgeeft naar de ECU die binnen de fabriekswaarde ligt geeft ie geen storing aan.Het komt inderdaad vaker voor dat de luchtmassameter bij de benzine motor ook soms niet in orde zijn.Wat tot gevolg is dat je aparte storingen hebt.Dit probleem kende ik echter nog niet.Misschien is LHM defect geraakt na het vervangen van het luchtfilter.Het kan zijn dat er wat vuil langs hittedraad is gekomen,die deze ligt beschadigd heeft.Een andere verklaring kan ik zo niet voor geven.



Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.