close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Bora 19TDI 110 pk Automaat: Bora 19 TDI 110 pk aut. haalt 192km/h niet

Bouwjaar: 2000

1 Roet test (max Toerental)
2 Toerental bij manueel schakelen vd automatische bak (gas op de plank)
3 Toerental bij opschakelen in de selectiestand D , met de gas op de plank om zo maar te zeggen.
Gaarne wil ik U de resultaten van deze tests mededelen in de hoop dat er een analyse van gemaakt kan worden.

1) Roet test Max RPM 5400

2) Trap 1 RPM 5200 snelheid 68 km/h
Trap 2 " " 4700 " " 120 km/h
Trap 3 " " 4500 " " 161 km/h
Trap 4 " " 3750 " " 179-180 km/h

3) Trap 1 naar 2 RPM 4700 snelheid 54 km/h
Trap 2 naar 3 " " 4600 " " 101 km/h
Trap 3 naar 4 " " 4600 " " 158 km/h
Trap 4 " " 3750 " " 180 km/h

Op het moment van opschakelen van trap 3 naar 4 zakt het toerental terug tot onder de 3500 RPM Hij trekt goed door tot 3500 RPM (170km/h).
Dan treedt het volgende verschijnsel op : Hij trekt op , en dan houd hij weer in , trekt weer op en houd weer in , ik noem het maar een soort galopeer gedrag , tijdens dit verschijnsel loopt het toerental en daarmee de snelheid tergend langzaam op tot 3750 RPM (180km/h) en dan is het op.

Ten overvloed nog wat aanvullende Info: in januari is de distributiesnaar alsmede de luchtmassa meting vernieuwd , in februari is er nog 192km/h mee gereden.
Later weer geprobeerd de top te halen van 192km/h maar kwam niet verder dan 180km/h.
Heb bij een km-stand van 88.000 km de VAG luchtfilter vervangen door een K&N filter , overigens zonder resultaat.
Heb bij een km-stand van 92.000 km de uitlaatgas retour leiding naar de ERG klep afgeblind doormiddel van een plaatje , dit ook zonder resultaat.
Inlaatspruitstuk bij 200 rpm schoon gespoten met verstuiver reiniger.
Je zou denken dat de laatste 2 maatregelen een beter ademende motor zou geven met daarbij een beter resultaat t.a.v de topsnelheid , maar helaas.
Tijdens de grote beurt is de Timing gecontroleerd en deze bevond zich binnen de limieten , dus goed.
Wat het nu wel is weet ik niet , begin al te denken aan een verstopte Katalysator , maar dat moet ik al merken zonder dat ik de topsnelheid behoeft te halen .
Ik hoop dat met deze gegevens U een analyse kunt maken.

Alle tips zijn welkom

groetjes anton

Geplaatst door

anton474 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het probleem ligt in ieder geval aan een klep, of bij de aansturing er van. Dit vanwege het "galoperen".

m.kant 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.