Heb mijn inlaat spruitstuk bij 2000 rpm gereinigd door verstuiver reiniger met een planten spuit in het inlaat spruitstuk te spuiten , nu bestaat de kans dat de drap zich verplaatst naar de KAT en zodoende een verstopping veroorzaakt , hoe stel ik vast dat de KAT verstopt is
Geplaatst door anton474 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Bora? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
Authora (0), 20 jaar geleden
Voornamelijk merk je het als de motor gaat inhouden.
Of je topsnelheid wordt erstig beperkt.
Waarom wilde u dit eigenlijk doen?
anton474 (0), 20 jaar geleden
Ik had dat als advies gekregen , nadat je de EGR klep had afgeblind , dan bij 2000RPM met verstuiver reiniger in het inlaat spruitstuk te spuiten teneinde de drap en aangroei op de inlaat kleppen te verwijderen , later realiseerde ik dat ik eigenlijk de drap cq aangroei verplaatst richting KAT , die dan wel is kan gaan dichtzitten.
Om dat vast te stellen hoor je verschillende opties waaronder de temp v.d uitlaatgassen aan de achterkant v.d auto.
marcvan1 (0) PRO, 20 jaar geleden
je kan ook eens de turbo druk meten, als deze te laag is kan het een aanwijzing zijn dat de uitlaat dicht zit, de turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen, wanneer deze stroomsnelheid te laag is zal de turbo te weinig opbrengst leveren
anton474 (0), 20 jaar geleden
Wat behoort de turbo druk normaal te wezen????
alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden
De druk ligt rond de 1,9 a 2,1 Bar op de testkast.Deze druk is te samen met de buitenlucht(1bar),dus een overdruk van 0,9 a 1,1 Bar.