Volkswagen Golf: slecht lopen (verzuipen) na gestart te hebben warm/koud gti 87

Bouwjaar: 1987, Motorcode: 1.8 16v mot pl

Help .
ik heb sinds kort een golf 2 gti 16 motorcode pl in mijn bezit en telkens als ik hem start warm of koud maakt weinig uit loopt hij eerst normaal wel met gas geven anders start hij ook niet en na 10 sec ofzo begint hij in te houden kwa toeren en reageert dan slecht op het gaspedaal of soms helemaal niet en valt dan uit. en stink ook vresenlijk naar bezine in die periodes.
maar als hij wel reageert en je houd hem even 30 sec op toeren 2500- 3000 dan merk je dat hij beter gaat lopen en laat je dan het gas los dan loopt hij perfect stationair

alsjullieblieft wie heeft er mischien een oplossing voor mij ik hoor het graag en als jullie nog iets willen weten antwoort ik zo snel mogenlijk terug

groeten barry

beast130

Geplaatst door beast130 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

vkevin (0), 16 jaar geleden

Ik had iets soortgelijks, maar dan alleen bij een koude motor. Lag uiteindelijk aan een losgeslagen slang (volgens de monteur een EGR slang, maar ik denk niet dat dat kan, dus vacuum slang oid.) Het kan ook aan de ontsteking liggen, dus check even je bougies/bougiekabels of deze nog goed zijn. Ook is het niet verkeerd om even je verdelerkap/rotor na te kijken, de puntjes in de kap waren bij mij een aardig eind heen... Hoe zit het met je verbruik, is deze ook gestegen? Het zijn wat tips, hopelijk kun je er iets mee.

snowman11000 (0), 16 jaar geleden

Deze storing kan meerdere oorzaken hebben. Deze ''PL'' motor van destijds had al een ECU = computer tevens ook een vacuum membraamvervroeger die elektrisch aangestuurd word deze zit op de prinplaat gesoldeerd van de vervroegingsunit en die zit rechts achter het schutbord dit deel wil nog wel eens defect gaan,en dan krijg je ook deze storingen.Tevens is de warmdraairegelaar ook een onderdeel die problemen kan geven. en of de koude start verstuiver kan ook voor de nodige storingen zorgen.Maar het kan net zo goed de al genoemde verdeelerkap en of bougie's en kabels zijn.....het zijn zeker moeilijke motoren om zuiver af te stellen... lopen meestal met een zaagritme.Tip Laat de motor staionair draaien en ga dan alle rubber slangen bewegen vooral van de inlaatluchtklep het rubber dat op deze stuurklep zit die wil vaak gaan scheuren aan de onderzijder bij slangklem, en zodra je deze slangen beweeg mag het toerental van de motor niet wijzigen ::zo ja dan heb je een slang lek::ook de vacuumslangen van de rembekrachting staan hiermee in verbinding..wij horen het nog wel.

succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.