Hallo ik heb een golf 2gti kr en die loopt heel slecht stainonair ik denk zelf ontsteking maar
hoe moet je dat zelf afstellen kan je dat zelf of het kan ook iets anders zijn als iemand me kan helpen alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lees dit even vanuit een andere topic waarop ik al eerder reactie gaf.. Een GTI PL motor komt overeen met jouw KR motor enkel deze laatste heeft geen kat en ietsje meer vermogen dan een PL motor maar dat komt door een andere nokkenas timing dikkere inlaat buizen ....ect..ik hoop dat je er iets aan hebt..Succes!!!
Deze storing kan meerdere oorzaken hebben. Deze ''PL - KR ''motoren van destijds hadden al een ECU = computer tevens ook een vacuum membraamvervroeger die elektrisch aangestuurd word deze zit op de prinplaat gesoldeerd van de vervroegingsunit en die zit rechts achter het schutbord dit deel wil nog wel eens defect gaan,en dan krijg je ook deze storingen.Tevens is de warmdraairegelaar ook een onderdeel die problemen kan geven. en of de koude start verstuiver kan ook voor de nodige storingen zorgen.Maar het kan net zo goed de al genoemde verdeelerkap en of bougie's en kabels zijn.....het zijn zeker moeilijke motoren om zuiver af te stellen... lopen meestal met een zaagritme.Tip Laat de motor staionair draaien en ga dan alle rubber slangen bewegen vooral van de inlaatluchtklep het rubber dat op deze stuurklep zit die wil vaak gaan scheuren aan de onderzijder bij slangklem, en zodra je deze slangen beweeg mag het toerental van de motor niet wijzigen ::zo ja dan heb je een slang lek::ook de vacuumslangen van de rembekrachting staan hiermee in verbinding..wij horen het nog wel.
hallo heel erg bedankt en hij loop nog steeds moeilijk als die warm maar als die koud is ook maar op toeren loopt die goed perfect zelfs hij heb wel vijf jaar stil gestaan misschien wat anders en dat pompje denk dat het een pompje is dat als je ervoor staat net aan de rechter kant bij het inlaatspruitstuk zit wat is dat dan dat maakt een zuigend geluid heel erg trouwens
17 jaar
Dat pompje is de stappenmotor die regeld het staionair toerental door om de 1,5 sec een signaal af te geven waardoor er lucht in gelaten word en tevens weer afgevoerd word.Deze willen wel eens vervuild raken en kun je goed schoonmaken, de werking kun je ook controleren trek er de slang vanaf en kijk in de opening van het pompje daar zit een klein schijfje.Ga als volgd te werk zet de auto enkel op contact en voel aan het pompje deze moet dan een trillende beweging maken om de paar sec.tevens kun je dan het schijfje zien trillen....is het pompje geheel stil dan is die stuk...!!maar schoonmaken wil ook wel een helpen.
veel succes, jan
17 jaar
Harstikke bedankt weet je soms ook hoe ik de ontsteking af moet stellen
hij trilt niet alleen zuigend geluid dus is die denk ik kapot
17 jaar
ik hoop dat wij elkaar begrijpen en dat je wel de stappenmotor bedoeld deze zit aan de rechterkant met een rubber band vast aan de zijkant van de inlaatbuizen en er zit een stekker aan..klopt dat !!Deze kun je enkel testen door de auto op contact te zetten.
17 jaar
jah dat klopt dus dan denk ik dat wij elkaar begrijpen toch
17 jaar
Als er geheel geen leven in zit dan zal die wellicht kapot zijn. meet wel even of er stroom loopt naar dat stekkertje als je deze op contact hebt staan.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar