de transporter had een tik nochtans presteerde zeer goed , binnen gedaan bij vw en men beweerde dat het bij de op voerpomp zat .
Was dan toch niet het probleem en men vernieuwde de kop kleppen omdat die slijtage toonde , alles vernieuwd en tik bleef .
Dan heeft men na de koppakking te demonteren ontdekt dat de derde cilinder zuiger speling had en zeer toegetakeld was .
De olie was pot zwart ???
Resultaat nieuwe motor ook na fotos op te sturen naar D ieteren . Geen garantie en kost prijs na 4 dagen werk
11000 .Want de koppeling raade ze aan om ook te vernieuwen .
Ze geven bij vw niet de echte reden en hebben dit nog nooit mee gemaakt .
De motor heeft 75000 km gereden en steeds zijn olie gehad , wel af en toe een beetje olie bij kappen .
De monteur beweert ook na mijn vraag dat je die blokken niet kan uitboren omdat die allemaal aluminium is .
kan ik zelf niet geloven , kan aan nemen dat de cilinder kop uit aluminium is .
Hoe kan dit nu zo gebeuren .
Zijn het geen goede motoren ? is het door een slechte smering dan zou het toch een fabrieksfout zijn en zouden alle zuigers beschadigd moeten zijn .
wie weet daar een antwoord op .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze motoren zijn over het algemeen erg sterk, behalve de warmtewisselaar turbo's spruitstuk en waterpomp.....
olie van een diesel is altijd zwart.
Ik zou evt. om coulance vragen indien mogelijk.
apart dat het de derde zuiger is...
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar