Misschien kunnen jullie me helpen met het volgende:
Fenomeen:
- Golf vr6, 1992 , AAA, rotoronsteking.
- slecht starten met koude motor en na een minuutje rijden of hoger als 2000 toeren houden is het weer ok. Daarna starten rijden.
- enigszins schokkend rijden bij 50 km/u in zijn 3.
Wat heb ik al gedaan:
- Foutcodes uitgelezen --> motortoerental sensor was kapot, lambasonde was kapot. Motortoerental sensor vervangen maar blijft in uitlezing voorkomen. Scope zegt echter dat hij prima werkt. Lambdasonde vervangen --> mooie Co waarde.
- gezocht naar valse lucht --> niets gevonden
- heb voldoende benzinedruk
- nieuwe bougies, kabels, rotor, verdeelkap
- Relais 109 had soldeerfout, opnieuw gesoldeerd bij een pin, maar helaas.
Bij andere mensen met ongeveer hetzelde probleem heb ik gemerkt dat zaken als potentiometer van de gasklep schoonmaken of de stationair toerental klep schoonmaken niet helpt.
Ik wil dit wel proberen natuurlijk, maar hoe doe ik dit voor beide. Inleren van de potentiometer gaat namelijk niet bij mijn model.
Wat mij echter wel opvalt is dat als ik de stekker van de potentiometer afhaal dat hij niet anders loopt, noch afslaat. Ook starten zonder die stekker ( nadat hij alweer netjes loopt, echter nog wel met koude motor) gaat ok.
Is dat normaal? Uitlezing geeft geen probleem aan met de potentiometer.
Wie wil dit eens testen bij zijn auto????
Hoihoi,
René
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
René,
Ik heb geen VR6 maar een SDI dus daarmee kan ik je niet helpen ;-)
Wel lees ik vaak bij VW's die slecht koud starten dat de temperatuurvoeler kapot kan zijn. In jouw verhaal komt die nog niet voor - heb je deze al kunnen uitsluiten?
Succes, Thijs
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar