Volkswagen Golf III : Slecht starten en uitvallen

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hai

Ik heb zins enkele dagen een Golf 3 1.6 benzine.

Nu heb ik sinds vandaag dat ze moeilijker start. Na een ritje van 100km viel de auto compleet uit.

De anwb haalde toen een bougiekabel uit dat dingetje van de motor. Toen starte de motor wel weer. Maar later viel ze weer uit. Ik nogmaals zon bougiekabel uit dat apparaat gehaald en de motor weer gestart. De motor kan ik dus niet starten als de kabels gewoon op de plek zitten.

Nu vertelde de meneer van de anwb dat het aan de bobine lag. Kan dit zo zijn?

Waarom kan ik dan wel de auto starten als ik een bougiekabel los trek, loopt de motor weer even goed maar valt dan ineens weer uit?

Person

Geplaatst door Person (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Volgens mij heb je het verkeerd begrepen, wat heeft de anwb precies gedaan of eruit gehaald ? Misschien heb je er een foto van ?

En wat doet hij precies ? Bij een warme motor afslaan en hem niet meer gestart krijgen, en hij wel weer loopt als je bv 20 min wacht ? Dan kan het de BDP sensor ( hall gever ) zijn die je probleem veroorzaakt..

De bobine kan natuurlijk ook net zoals de bougiekabels, laat de motor eens lopen en spuit met een plantenspuit de kabels en bobine nat, als je nu vonken ziet, geknetter hoort of de motor afslaat, weet je waar je het zoeken moet.

Gr Stefan

Person (0), 14 jaar geleden

De man deed er echt een bougiekabel uit. Hij wees naar de bobine. Dus dat ding waar 1 kabel in loopt.

Ik heb het later ook 2 x zo gedaan.

Omdat ze niet wilt starten zonder dat ik er af haal.

Knetteren doen de bougiekabels wel

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Heb je de truck met de plantenspuit al geprobeerd ?

Zie alleen de logica niet ervan, als je een bougiekabel eraf trekt en hij dan wel start..

Je zegt dus dat de kabels wel knetteren, diegene die knetteren moet je zowiso vervangen, het liefst als set dus incl bobine kabel, je weet niet hoe oud ze zijn en ze kosten maar een paar euro.

Zou ook even wat water sproeien op de bobine als de motor loopt, en kijk eens wat hij doet.

Person (0), 14 jaar geleden

Plantenspuit heb ik gedaan.,

De motor blijft gewoon lopen en er is geen geknetter.


Waar zit de hallgever.


Dat knetteren is alleen als je de bougiekabel weer in de bougie stopt. Dan knettert het even. Maar dat lijkt me logisch. Omdat metaal tegen metaal komt terwijl de motor loopt

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik zou niet graag de bougiekabel met de hand eraf trekken als de motor loopt, maargoed..

De hallgever zal bij jou type in de ontsteking zitten, dus het gedeelte waar de verdeelkap op komt en de rotor op vast zit..

Als je me de motorcode even geeft weet ik het zeker, in sommige gevallen zit deze op het onderblok dicht bij de versnellingsbak, zit met 1 boutje vast en heeft een 3 polige stekker.

Person (0), 14 jaar geleden

Ik trek de kabel niet los terwijl de motor loopt. Ik trek de kabel los om de motor te kunnen starten. En dan doe ik hem erweer in.

De kabel los trekken terwijl de motor loopt zou ik nooit doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.