close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen GOLF: Slecht starten/hoger verbruik

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CLH, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Hallo

Sinds juli ben ik in het bezit van een VW Golf 1.6 tdi, na een paar weken start de auto de ene keer bij koude motor goed en dan weer slecht (langer starten voordat hij aanslaat) uit laten lezen bij de garage daar gaf hij een storing aan op het gasklep huis, deze is gereset ,na 2/3 dagen starten zonder problemen echter daarna weer slecht starten. Weer terug naar de garage toen hebben ze het gasklephuis gereinigd (gaf toen geen storing aan bij het uitlezen) echter na 2 dagen weer het zelfde (ene keer start hij vlot en dan weer slecht). Wat ook opvalt is, als de auto slecht start en de motor is warm (90 graden en onbelast loopt) de motor 1000 toeren draait (normaal 850/900 toeren) en de ventilator van de motorkoeling continu aanslaat, ook het verbruik is dan met moeite 1:19 wat eerst ruim 1:24 was. Er komt ook geen rook uit de uitlaat tijdens het rijden.
Volgende week staat er weer een afspraak gepland om te kijken of ze de storing kunnen vinden, mijn vraag is of dit verhaal bij iemand bekend voorkomt?

Alvast bedankt voor de (mogelijke reacties)

Geplaatst door

coupe1842 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand geen idee?

coupe1842 0

7 jaar

Als de koelvinnen continue aanstaan dan kan dat eigenlijk maar aan 2 dingen liggen, of hij is bezig met een regeneratie of er is een sensor defect waardoor de motorcomputer geen info krijgt en dan uit voorzorg de koelvinnen volgas aan gaat sturen. Maar voor wat betreft het langer durig aanslaan kan een drukverlies in de brandstofleidingen/inspuitgedeelte ook een oorzaak kunnen zijn. Het is nu niet zo 123 te zeggen want het kan aan meerdere dingen liggen. Maar wat is langer aanslaan? 1 seconde of 4 seconde? En tijdens start/stop (opwarmfase en warm), slaat hij dan wel steeds goed aan?

ricky 10
badge

7 jaar

Ricky,

Bedankt allereerst voor je reactie.

Als de motor normaal start heb ik nergens geen last van, echter wanneer hij langer moet rond starten (4-5 sec) dan komt regelmatig voor dat de motor bij bedrijfstemperatuur(90 graden) ineens 1000 toeren draait en dan ook de ventilator aangaat. Als de motor warm is en je start dan is het geen probleem, sleutel omdraaien en de motor slaan gelijk aan.
Het verbruik is ook slecht, 1:20 met moeite haalbaar, wat eerst ruim 1:24 was.....................

coupe1842 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.