close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf VII: Koelvloeistof verdwijnt (om de 150km een liter)

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1980, Vermogen (kw): 135

Beste forumleden,

Mijn vw golf 7 gtd verliest koelvloeistof. Om de 150km brandt het lampje en moet ik weer een liter bijvullen. De auto heeft 2weken bij vw dealer Pon in Amersfoort gestaan. Ze hebben een diagnose gesteld en zijden dat het de waterpomp was. Dit hebben ze vervangen (650euro) . Nadat ik de auto had opgehaald begon na een uur rijden weer het lampje te branden en de koelvloeistof was weer leeg. Daarna heeft de dealer de auto weer getest en ze hebben o.a. de thermostaat en de koelreservoir dop vervangen. Dit heeft ook niet geholpen. Nu denken ze dat er iets mis is met de cilinderkop maar zeker weten doen ze het niet. Ik heb vandaag de auto weer opgehaald omdat de garage maar onderdelen blijft vervangen zonder dat het probleem wordt opgelost. Heeft er misschien iemand een idee van wat het kan zijn?

Geplaatst door

John Ekelen (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een liter op 150 km is veel , als ze het systeem eens flink afpersen moet er toch iets uit komen , er zit geen klein scheurtje in het expansietankje , deze op druk zetten en inspuiten met zeepsop zie je hem zo.
Als deze een egr koeler heeft is dat ook een optie .
Als de lekkage in de kop zou zitten , zit er ook verbrandingsgas in je koelsysteem , is dit getest met een snuffelaar bv.

let wel bij lekkage van de egr kun je ook uitlaat gas in de koelvloeistof vinden.
maar ik ben het met kaleido 1 eens de egr is de eerste verdachte.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

7 jaar

Kaleido en Jan bedankt voor jullie berichtjes.

Ik heb een kleine wijziging doorgevoerd.De dealer heeft de thermostaat vervangen ipv de radiator.

Ze hebben de auto flink onder druk gezet maar zonder resultaat. Ik vroeg aan de dealer of ze het niet aan de koelvloeistof konden zien door middel van een snuffelaar maar hij vertelde mij dat het geen zin had omdat er nieuwe koelvloeistof inzat. De enige manier om er achter te komen was volgens hem om de kop eraf te halen.

Ik heb vandaag zelf de motorkap opengetrokken om te kijken of ik iets kon zien. Ik zag dat er damp wolkjes kwamen van onder de koelvloeistofreservoir. Het lijkt als of hij het via de afvoer die onder de reservoir zit eruit gooit.

Is er een manier om de egr op defecten te controleren?

John Ekelen 0

7 jaar

Dan zou er teveel druk in het koelsysteem komen , of toch het kleine scheurtje in het tankje .

Er staat inderdaad veel druk op. Als ik de dop open na een dag stilstaan dan sist hij enorm en spuit hij de koolvloeistof omhoog. Ook heb ik gemerkt dat als ik de auto uitzet water hoor stromen ter hoogte van de dashboard.

Ik ga morgen een nieuwe tankje bestellen ik hoop dat het verholpen wordt hiermee.

John Ekelen 0

7 jaar

Dus zelfs als de motor koud is staat er nog zoveel druk op ?
Zou ik haast ook gaan denken aan een kop probleem of koppakking , in ieder geval niet meer aan een tankje want dan verdwijnt de druk door het lek lijkt mij.

Weet er iemand hoe ik de kop(pakking) kan testen? Ik heb gehoord van een co tester, zou je met dit het probleem kunnen vinden?

De symptonen die bij een koppaking horen die heb ik niet kunnen terugvinden bij mijn auto, hij rookt niet,loopt en start perfect,er zijn geen witte draps bij de olie en koelvloeistof. Kan het alsnog de kop zijn?

Van een vriend heb ik begrepen dat het waarschijnlijk niet de egr is.Als het se egr zou zijn dan zou de auto een foutmelding geven bij het uitlezen volgens hem.

John Ekelen 0

7 jaar

John,

Je krijgt niet automatisch een foutmelding als je lekkage via de waergekoelde EGR hebt.
Maar je krijgt bij een lekke EGR geen druk in je koelsysteem.
Waarschijnlijker toch iets met de kop.
Of verlies via de tandempomp,maar daar bouw je ook geen druk bij op.

primera p11 0

7 jaar

Hallo,ik denk ook aan een lekke koppakking gezien het feit dat hij koud nog de koelvloeistof eruit gooit
als een geschudde colafles(co2 in de vloeistof)
Mogelijk kan je waterdruppeltjes vinden op de oliepeilstok,maar dat hoeft niet.
Metalen koppakkingen kunnen ook leiden aan z.g.n ventielwerking,uitlaatgas gaat erdoor maar koelvloeistof in tegengestelde richting niet.

jaker 0
badge

7 jaar

Lekke koppakking heb ik nog niet gezien bij deze blokken. Als je de motor afdekplaat eraf trekt dan heeft dit blok een aluminium inlaatspruitstuk met een berg slangen erboven toch? Zo ja, daarvan gaan de waterpompen heel vaak stuk en dit is eigenlijk altijd de oorzaker. De pomp heeft een elektrisch gedeelte die een klep aanstuurt zodat de pomp kan pompen of niet pomp en deze klep gaat vaak vastzitten zodat hij niet meer pomp en dan krijg je precies jouw klachten.
Kan zijn dat die nieuwe pomp stuk is.

Maar belangrijk is dat dit blok alleen ontlucht kan worden met de testkast aangesloten en is dat wel gebeurd?

ricky 10
badge

7 jaar

Hallo bedankt voor jullie berichtjes.

De auto is volgens de dealer op de juiste manier ontlucht met de testmachine.

Hierbij een kleine update. De auto heb ik weggebracht naar een andere garage,die heeft met een co snuffelaar de koelvloeistof gemeten. Deze verkleurde van groen naar geel. Dat zou betekenen dat er uitlaatgassen in de koelvloeistof is en dat de koppaking vervangen moet worden. Ik ga de auto maandag weer terugbrengen om de koppaking te laten vervangen.

John Ekelen 0

7 jaar

Goedemorgen John,

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn golf GTD uit 2014.

Is het probleem opgelost met het vervangen van de koppakking?
Zo ja, wat waren hier ong. de kosten van?

Het is best een veelvoorkomend probleem en hier hoort volgens mij coulance op te zitten.

Junior92 0

7 jaar

Goeiedag John en junior ik heb exact hetzelfde probleem is het bij een van jullie opgelost ?

Hallo, Youssef en Junior,

Mijn excuses voor de late reactie. Ik was vergeten te reageren. Het is inmiddels opgelost. De koppaking is vervangen en de kop is gevlakt. De kosten waren inclussief nieuwe waterpomp en distr.riem 1200euro.

John Ekelen 0

6 jaar

Dankjewel voor je reactie John. Ik heb alleen nog 2 vragen bleef de temperatuur bij jou ook altijd gewoon 90 graden? En waar heb je hem laten maken ?

Mvg Youssef

De koelvloeistof temperatuur bleef op 90graden. De olietemperatuur die steeg wel boven de 120graden.

John Ekelen 0

6 jaar

[quote=John Ekelen]De koelvloeistof temperatuur bleef op 90graden. De olietemperatuur die steeg wel boven de 120graden.[/quote]


Hallo, zou je nog aub kunnen vertellen waar je de auto gerepareerd hebt. Heb namelijk precies hetzelfde probleem.

Ilyas1996 0

6 jaar

Hallo, zou je nog aub kunnen vertellen waar je de auto gerepareerd hebt. Heb namelijk precies hetzelfde probleem.

Ilyas1996 0

6 jaar

Ik heb dit probleem ook, expansie dop, egr koeler en intercooler vervangen niks opgelost. Koelvloeistof verdwijnt en zie precies sporen van roet aan de randen in het expansievat. Lichte vermindering van vermogen sporadis bij vol gas. Was de cilinderkop vlakken ook bij jullie de oplossing? Mvg

opel sintra 0

6 jaar

Hallo, ik heb ook de zelfde probleem
Maar ik vind het raar dat heel veel gtd's met dit probleem zitten en het is geen goedkoop kosten wat zegt de volkswagen dealer hierover. Ik heb bij mij auto ook de waterpomp thermostaat distributie riem vervangen turbo revisie laten doen en de egr is schoon gemaakt. Ik zie ook geen sporen van lekke koppaking alles is op bedrijfs temperatuur geen lekage of wat anders trek kracht is perfect.

Moesgtd 0

6 jaar

Bij mij was het uiteindelijk de cilinderkop zelf geweest, Inwendige gebarsten.

opel sintra 0

6 jaar

Hier net hetzelfde probleem. Golf 7 variant 1.6 105pk TDI van 2014. Koelvloeistof verdwijnt naar binnen toe. Begonnen toen'm tussen de 2,5 en 3 jaar oud was. Alles op druk gezet, niets gevonden. Dan op 80k km de waterpomp vervangen(en dus ook distributie riem) maar heeft niet geholpen. Radiator laten uitblazen, alles terug op druk gezet, nog steeds niet opgelost. Is nu ondertussen 120k en bijna 5 jaar. Dan maar eens de kop packong laten nakijken zeker.. 😏 Ni normaal da zoveel mensen dit probleem hebbên!

DimitriG7V 0

5 jaar

Hallo beste mensen,

Ik heb inderdaad precies het zelfde probleem.
Mijn auto draait de koelvloeitstof altijd netjes naar 90 graden en blijft altijd op 90 graden. Ut olie temperatuur tijdens het rijden blijft altijd netjes tussen de 90 en de 120 graden in. Daarin tegenover liep hij voor ut defecte direct naar ut bedrijfstemperatuur van 88/95 graden. Dat doet ie nu dus niet meer. Kan een van jullie mij mischien nog vertellen wat het probleem daadwerkelijk is/was?

Mvg Keizers,

E Keizers 0

5 jaar

Hier hetzelfde probleem mijn auto is van 2013 en heeft nu 185.000 km gelopen bij de 35.000 km heb ik een nieuwe motor gekregen onder garantie van Volkswagen omdat hij toen heel veel olie verbruikte 1/1000 km toen is het heel lang goed gegaan ik hoefde een keer in de 30.000 km olie bij te vullen maar de laatste tijd moet ik om de 4000 aan 5000 km weer een liter olie bijvullen ook heb ik nu twee keer gehad dat in de ochtend ik weg wil rijden en hij aangeeft dat mijn koelvloeistof leeg is dan zit er nog een heel klein laagje in als ik kijk en zie ik inderdaad onder het reservoir dat het gelekt heeft ik lees dat het een lastig probleem maar waar moeten we beginnen bij de Egr? Of toch de waterpomp aangezien de riem en waterpomp heb er toch aankomen straks (210000 km) Zou het bij mij nu al de pakking zijn de motor heeft dus 150.000 km gelopen ongeveer. Iemand?

basvanhees 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.