Ik zit met het volgende probleem: mijn volkswagen Polo uit 1997 (218.000 km) loopt slecht stationair. (laag in toeren en 'schommelen', na een tijdje slaat de motor af)
Er is al het een en ander aan vooraf gegaan:
vervangen:
- ander gasklephuis (meest recente ingreep)
- nieuwe verdelerkap + rotor
- nieuwe bougies + kabels
- nieuw thermostaathuis + thermostaat en temp. sensor
- het gasverdeelhuis is schoon gemaakt (auto hield in op LPG, na schoonmaken niet meer)
- brandstoffilter vervangen
De auto liep eerst stationair niet helemaal lekker (laag in toeren en 'schommelen', na een tijdje slaat de motor af) (op zowel benzine als gas). Op zoek naar het probleem en om kosten te besparen heb ik een aantal onderdelen zelf vervangen. Eerst de bougies + kabels, een nieuwe verdelerkap + rotor en een nieuw thermostaathuis + thermostaat en tempsensor. Hoewel deze onderdelen aan vervanging toe waren bleef het stationair probleem aanwezig. Uiteindelijk heb ik de computer bij een garage laten uitlezen en die gaf een foutcode op het gasklephuis (v60). Deze is uiteindelijk ook vervangen en ingeleerd (volgens het mannetje van de garage).Na installatie van ander gasklephuis was de foutcode weg, maar helaas liep de auto nog steeds niet goed stationair (wel beter dan voorheen). Tijdens het rijden is er geen probleem op benzine, alleen maar stationair. Na het vervangen van het gasklephuis rijdt de auto niet meer op LPG. Bij het overschakelen hoor je nog wel de twee 'tikken' van de gastank en even later een klikje vanachter het dashboard als hij naar gas switcht, maar na eventjes stotterend op LPG schakelt ie automatisch weer terug op benzine.
Mijn vraag is of jullie enig idee hebben. Ik zit zelf aan een kabelbreuk oid te denken, maar dan zou hij toch ook een foutcode moeten geven?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer de vacuumslang van de rembekrachtiger eens of deze niet lekt.
Is al gecontroleerd, levert geen verschil op. Wat wel opvalt is dat de motor in toeren zakt als ik een verbruiker aan zet (achterruitverwarming, kachel etc). Dan slaat hij op een gegeven moment af. Het toerental wordt niet aangepast iig.
13 jaar
Distributietiming ook gecontroleerd?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar