close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: moeilijk schakelen, geluiden

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste forumleden,
We hebben 2 maanden geleden voor mijn vrouw een polo 1.4i (model 9n3) van bouwjaar 2006 gekocht met 44.000kms er op.
Op 45000km hebben we een onderhoud laten doen bij de dealer(oliewissel).
Op aanvraag hebben ze ook is gecheckt naar bonkende geluid bij slechte wegdek, conclusie was ophangingsrubbers voor waren versleten(veel voorkomend probleem)+ koppelstang(?), deze zijn vervangen en ook de olie van rem en koppeling zag er zwart uit, deze is ook ververst en ontlucht.
Toch zijn er nog een paar zaken, die op eerste zicht niet problematisch klinken, maar toch erg storend zijn, vooral bij filerijden, uit parkeerplaats rijden etc...Auto heeft inmiddels 48000kms.
1
Als we auto starten, gaat dit gepaard met een brute schok, voelbaar in de auto, ter hoogte middenconsole,voorste zetels.
2
Auto schudt eerste minuten behoorlijk, geen vibratie of getril, echt schudden( gevoel vergelijkbaar met windstoten), soms lichtjes, héél soms een knal. Toerental blijft perfect constant.
3
Als we motor uitzetten , horen we, precies ergens onder motorkap, alleszins onder de auto, een klapperend geluid van "klikliklikik" of "klaklaklak" kan het juiste geluid niet echt verwoorden.
4
Naarmate de rit met de auto langer duurt, hoe meer we dat geluid ook tijdens het rijden beginnen horen, bijvoorbeeld oprijden verhoogde berm, tijdens schakelen bij intrappen en loslaten koppeling, telkens dat geklik en geklak.
Ook is het schakelen naar 2de soms heel verschrikkelijk(geen bijgeluiden!), wel heel bruut, alsof de koppelingspedaal veel te sterk/hard opkomt en auto krijgt schok. En soms gaat het zo normaal als het maar zijn kan, bijna geen weerstand in koppelingspedaal en vloeiend schakelen en verder rijden. Terugschakelen naar elke versnelling gaat behoorlijk, behalve naar 2e ook verschrikkelijk schokkerig.
5
Bij uitrijden parking of uitbollen naar verkeerslicht is er in de 1ste versnelling een moment dat de auto ineens precies vooroverduikt of stopt met rijden( echt zo'n kantelmoment of aan/uitmoment), geef ik erachter gas gaat dit terug gepaard met een schok/duw in d eomgekeerde richting, dus als ik gas geef , loslaat, gas geef, loslaat, is de auto echt vooruit/achteruit aan het schokken.
Zijn er aub mensen die dergelijke zaken hebben meegemaakt of iets herkent of enige vermoeden heeft?
Auto hebben we vorige week bij een onafhankelijke garage binnengedaan waar ze auto hebben uitgelezen en alles naar basisstand hebben gezet+gasklephuis gecleaned, heeft niets uitgehaald. Volgens ons is er toch een mechanisch probleem. Wil binnenkort opnieuw naar garage, dus een beetje hulp is zeer welkom.
motorsteunen? vliegwiel? koppeling? Hebben deze benzine polo's dubbele massavliegwiel.
Alvast bedankt.

Geplaatst door

rpi688 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste leden,

Nog iets dat ik vergeten ben mee te geven.
Elke keer, bij het starten van de auto en wegrijden hoor ik als ik de snelheid van +-20km/u bereikt heb , éénmalig een 'tsjak' geluid onder de auto? Is dit normaal?
Dus bij elke keer starten auto en wegrijden, komt dit geluid éénmalig voor.

Mvg.

rpi688 0

13 jaar

Ik zou bijna gaan denken aan een druklager dat niet soepel zijn werk kan doen, alleen heb ik nog nooit gehoord dat dat zoveel problemen geeft.

Misschien dat de vesnellingsbak te weinig olie heeft, of dat de lagers te droog zijn door 1 of andere oorzaak.

volvo 1971 0

13 jaar

Beste,

Welke problemen kunnen dan duiden op een druklager die niet goed werkt aub?

Het niet soepel schakelen? Het geluid bij uitzetten motor en/of intrappen loslaten koppeling? Voorover duiken auto in eerste? Het af en toe schudden van de wagen?

Is de druklager een onderdeel van de koppeling?
Raad u aan om de olie van de versnellingsbak is te laten controleren?
Kunnen steunen van motor en/of bak een of meerdere van de problemen teweeg brengen?

Mvg.

rpi688 0

13 jaar

ik denk eerder aan differentieel, als je de auto voor op krikt, wiel op en neer draaien, voelen/luisteren of de diff. of de bak tikt,

pinodiangelo 0

13 jaar

Beste,

Bedankt voor je antwoord.

Als ik nu naar garage ga en laat de differentieel controleren op die manier als je beschrijft, zoden ze een tik moeten voelen/horen.

En welke symptomen geeft een differentieelprobleem dan in dit geval aub? Waarvoor dient een differentieel?

Ik hoor na een tijdje ook een tik bij het loslaten van koppelingspedaal als ik schakel tijdens het rijden, kan dit ermee te maken hebben?


Mvg.

rpi688 0

13 jaar

het kan ook in de bak zelf zitten,
het diff, , als je een bocht maakt, draaid het buitenste wiel vaker rond, aktie radius is dan groter

pinodiangelo 0

13 jaar

Beste leden,

Als ik wat ronkijk op internetforums kom ik nogal het probleem van pedaalbox bij vw tegen.

Symptomen die kunnen treden bij een pedaalbox probleem zouden volgende kunnen zijn:

moeilijk schakelen, hard schakelen van 1 naar 2 of van 3 naar 2 en klikkend geluid bij intrappen of loslaten koppelingspedaal. Schurend geluid bij achteruitversnelling.

Zouden deze symptomen die ik ook ondervind, hieraan kunnen liggen?

Kan de versnellingsbakolieniveau gecheckt worden bij deze auto's?

Mvg.

rpi688 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.