Hoi
Heb hier een golf 3 GTI 2.0 staan van 1994 .
Was een vinnig beestje , maar ik zeg wel WAS vinnig .
Probleem hierbij is dat het net is of de ontsteking doorslaat wanneer hij op de toeren komt waar hij zijn max vermogen zou moeten ontwikkelen .
Vanaf dan kruipt hij naar het max toeren en dus het vermogen is dan zeer povertjes .
Luchttemperatuursenor is ook al vervangen geweest
Verdelerkop en alles wat daarbij hoort is ook vervangen .
Ik dacht dat het misschien te maken zou hebben met een slechte toerentalsensor ( krukas ) .
Kan dit kloppen ?
Kan men dit te weten komen wanneer ik hem door de computer laat uitlezen ?
PS : soms is het ook wel zo dat wanneer ik s'morgens vertrek hij af en toe niet zo goed op het gasgeven reageert ( inhouden ) , ik de koppeling moet indrukken , enkele keren eens goed gas moet geven en dan de koppeling terug loslaten .
Dank U !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan niemand hier nu op antwoorden ??
Als je gas geeft lijkt het dan dat hij verzuipt (zwarte rook) smoort als het ware.
Zou heel goed de watertemperatuurzender kunnen zijn.
Deze zit in de bovenste waterslang haal de stekker er eens af en kijk hoe hij dan loopt.
Gr Ferrie
Hallo
Ja dat is het ja , net of hij verzuipt .
Maar kan dit ook echt werken op het vermogen ?
13 jaar
Jazeker als hij teveel benzine krijgt heb je een onvolledige verbranding dus minder vermogen.
Heb je de stekker van de watertemperatuurzender er al af gehaald?
De watertemperatuurzender bepaald mede de hoeveelheid brandstof die bij koude motor wordt ingespoten (choke) door de verstuiver die in het inlaatspruitstuk zit.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar