Volkswagen Golf III: Stuurbekrachtiging jankt als ik helemaal naar links/rechts draai

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 CL 66 KW E2

Als ik het stuur helemaal naar rechts of links draai, gaat de stuurbekrachtiging janken. Hoe komt dat?

baywatcher

Geplaatst door baywatcher (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1860) PRO, 12 jaar geleden

Ligt de V snaar niet te slap

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat komt omdat de stuurpomp zich helemaal te barsten moet werken. Je trekt aan het stuur zodat het stuur verder wil maar niet kan omdat het tegen de aanslag aan zit. Niet doen dus want hiermee help je deskundig de boel om zeep.

baywatcher (0), 12 jaar geleden

Dit gebeurd alleen als ik een parkeerplaats indraai, dat is toch heel normaal?
Ik stuur hem niet helemaal tot tegen de aanslag, dan gaat hij al tekeer.

baywatcher (0), 12 jaar geleden

De V-snaar staat goed strak, kan er misschien te weinig vloeistof in zitten?

kaleido 1 (1860) PRO, 12 jaar geleden

De V snaar kan wel goed strak liggen maar dat wil nog niet zeggen dat hij niet slippen.
Als hij versleten is en onderin de poulie ligt slipt hij bij het minst of geringst.
Teweinig olie dan heb je zowieso ook problemen met gewoon rijden, maar controleren of er genoeg inzit is wel het eerste wat je doet.
Pomp kan natuurlijk ook gewoon overleden zijn (verbrande olie of vervuild systeem)
Ververs de olie als deze gitzwart is en stinkt.

baywatcher (0), 12 jaar geleden

En als ik stilsta en ik draai wat aan het stuur, begint hij ook een beetje te janken.
En het stuur schokt, dan zwaar, dan een lichte sturing, net of de stuurbekrachtiging af en toe uit wil vallen.
Zou het nou toch een versleten multiriem zijn?

kaleido 1 (1860) PRO, 12 jaar geleden

Als er genoeg olie inzit en de bekrachtiging valt toch af en toe weg dan kan het zijn dat de snaar slipt of de pomp zo zwaar draaid dat deze het dus soms niet doet.
Ik zou toch eens kijken of de snaar niet versleten is.
Wat heb je trouwens V snaar of multiriem .
Ook een multiriem kan tever in de groeven gaan lopen.
Als je de snaar eraf hebt zou ik eens aan de pomp draaien of deze niet zwaar loopt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.