Volkswagen Golf IV: slingeren remschijf

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19 tdi

ik heb nieuwe remschijven op de auto gekregen met nieuwe remblokken in begin was het goed na verloop van tijd 500 km
kwam er trillingen met het remmen . toen zijn de remschijven vlak gedraaid liep weer goed maar naar verloop van ongeveer 500 km het zelfde probleem . een trillende schijf met remmen . de remklauw is schoon gemaakt en ingevet zodat deze vrij kan bewegen en de zuiger zit ook niet vast . waarom trekt de schijf na het afdraaien toch weer krom na ongeveer 500 km. gr henk

henkkarst1

Geplaatst door henkkarst1 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Kijk aan welke kant de schijf blauwe plekken heeft.

Vaak is het schoonmaken toch niet zo goed gelukt . Vooral de groef van de vierkante ring moet brandschoon zijn en de ziuger roestvrij!

Monteren met speciaal remmenvet , b.v. van ATE.

Kijk ook of er water in de paravan blijft staan . Bij sommige modellen kan dit in de remboester opgezogen worden,met deze kwaal tot gevolg.

Remmen gaan uit zichzelf aan lopen. Als beide voorschijven blauw worden KAN dit de oorzaak zijn .

Succes.

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Pasvlakken tussen schijf en naaf en tussen schijf en velg goed schoon ?
Wielbouten op de juiste manier en met het juiste aanhaalmoment vast gezet ?

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

En toch hadden heel veel golfjes 4 hier best vaak last van. Inderdaad goed kijken of je geen aanlopende rem hebt. Ga eens een stuk rijden liefst snelweg, een km of 20, dan stilzetten op een ondergrond die niet 100% horizontaal is of stop op die ribbels die je vaak voor een stoplicht ziet en laat hem dan heen en weer schommelen en voel of hij soepel heen en weer schommelt, als je goed voelt dan kan je voelen of er een rem aanloopt. Op een aflopend wegdek moet hij ook gewoon gaan rollen uit zichzelf. Je kan ook na zo'n rit voelen aan de velgen en als er 1 veel warmer is dan is dat ook een indicatie.
Ook inderdaad moet de wiellagernaaf (daar waar de schijf tegenaan ligt) ook mooi glad zijn. Ook kan het nog aan je eigen remstyle/remgedrag liggen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.