Volkswagen Golf IV: auto slaat soms af op lpg

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16.i

sinds twee weken slaat hij wel eens af als ik op lpg rijd, als ik vervolgens dan een klap met een gummi hamer op de tank geef doe hij het weer een poosje.
pas nieuwe verdamper in gekomen en de gasverdeler laten schoon maken..


groetjes johnny

johnnie5737

Geplaatst door johnnie5737 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

richard9712 (0), 9 jaar geleden

Heb je de stappenmotor die op het verdeelhuis zit ook gecontroleerd?

johnnie5737 (0), 9 jaar geleden

ik neem aan dat die is nagekeken 6 weken geleden toen hij is schoon gemaakt...hoe kan het dan zijn als ik op de lpg tank sla dat hij het weer doet?

richard9712 (0), 9 jaar geleden

Goede vraag, daar heb ik blijkbaar overheen gelezen, dat zou kunnen liggen aan een haperende afsluiter.
Die kan je vinden onder het tankdeksel.

johnnie5737 (0), 9 jaar geleden

zou wel eens kunnen,het gekke is dat hij het vaak dagen doet...dan kan je het niet opmaken of hij stuk is he?



groetjes johnny

richard9712 (0), 9 jaar geleden

Het boutje van de afsluiter moet magnetisch worden als het contact aanstaat.
Het kan ook nog aan de DFCO klep in het gasverdeelhuis liggen.

johnnie5737 (0), 9 jaar geleden

okeee ik ga er eens mee aan de slag je hoord nog van me...

kaleido 1 (1610) PRO, 9 jaar geleden

Als je met een hamer een klap op de tank geeft en hij doet het dan wel , lijkt me het probleem toch daar in de buurt zit ?
Rommel eens wat met de bedrading van de afsluiter , controleer de massa aldaar .
Afsluiter kan wel spanning op staan en het boutje magnetisch zijn , maar heeft het spoeltje ook genoeg kracht om het klepje open te trekken /te houden.
Magnetisch veld te gering , weerstand van het spoeltje meten , vergelijken met een nieuwe.

johnnie5737 (0), 9 jaar geleden

hoi zou ik dat zelf kunnen repareren ik bedoel die afsluiter? als ik dat los draai loopt dan niet het gas eruit? ik heb het eens gecontroleerd met een stukje ijzer op de magneet,
het magneet veld was wel erg zwakjes vond ik..

kaleido 1 (1610) PRO, 9 jaar geleden

Afsluiter hoeft er niet uit , spoeltje is meestal los te vervangen, zoals reeds eerder gemeld weerstand van de oude en nieuwe spoel meten.

johnnie5737 (0), 9 jaar geleden

hoe kan ik dat dan het beste meten en waarmee, of moet ik daar mee naar een garage gaan?

voyager (0), 9 jaar geleden

Allerbest is naar de LPG boer te gaan.Maar zelf meten is ook mogelijk met een multimeter.

johnnie5737 (0), 9 jaar geleden

hoi...het spoeltje was goed heb het door laten meten, krijg wel nog de melding van foutcode PO 441 ofwel 16825 het zou iets met de evap zijn stond er, kan je dat schoonmaken met iets? die had ik laats nog op de sloop gehaald VACUUM EVAP PURGE VALVE 1J0906517F ik weet nou niet of dat iets met het afslaan te maken heeft,op benzine slaat hij niet af.

johnnie5737 (0), 9 jaar geleden

okee bedankt ik ga het eens na kijken volgende week...je hoort van me.


groetjes johnny

johnnie5737 (0), 9 jaar geleden

niemand kan vinden wat de oorzaak is,ik krijg er onderhand een punthoofd van,ik heb nu al 4 duizend kilometer gereden eigenlijk zonder problemen op de melding na.
kan het zijn dat ik een update moet maken? en of dat iets kan helpen?



groetjes johnny

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=johnnie5737]niemand kan vinden wat de oorzaak is,ik krijg er onderhand een punthoofd van[/quote]
Je kent vast niet iedereen en het euvel is echt wel te vinden.
Het maar net ''wie'' er naar kijkt... en mag het iets kosten ?

Indien je met pinda's blijft betalen blijf je ook apen krijgen...

Gr. paul

johnnie5737 (0), 9 jaar geleden

zeker mag het iets kosten..tot nu toe heeft het me al 270 euro gekost wat ik aan zich al niet weinig vindt..

voyager (0), 9 jaar geleden

Als er op benzine gereden wordt slaat de motor niet af? Er is een optie en ik zag die niet voorbij komen.Vuil in LPG tank. Aanzuigbuis raakt verstopt en na een klap valt alle vui zoveer af dat er gereden kan worden.Lijkt mij een goed idee om LPG tank te openen(eerst lpg oprijden)dan de vlotter en aanzuig systeem uithalen en kijken of het zeefje daar niet verstopt is.Punt is namelijk tussen de klap op de tank en het starten zitten een aantal tellen wat voldoende is daarna om systeem te vullen met lpg en merk je zodoende weinig tot niets ervan.

johnnie5737 (0), 9 jaar geleden

nee op benzine slaat hij niet af...ik heb de tank nog 3 kwart vol..en ga dat eens doen als hij leeg is wat je beschreef...moet de tank helemaal leeg zijn dan? en kan ik dat eventueel zelf doen dan?

Hans4040 (310) PRO, 9 jaar geleden

[quote=voyager]Lijkt mij een goed idee om LPG tank te openen(eerst lpg oprijden)dan de vlotter en aanzuig systeem uithalen...[/quote]
[b]Pas op ![/b]
Als de tank leeg lijkt zit er nog genoeg LPG onder druk in de tank om je te verwonden!! ( bevriezings verschijnselen)

voyager (0), 9 jaar geleden

Dat is mij bekend Hans. Het openen hoort dan ook zeer voorzichtig te gebeuren. Dat wil zeggen tijd nemen zodat de overgebleven druk weg gelaten kan worden in kleine stapjes zodat de boel niet gaat bevriezen.Ik heb het eerder meegemaakt met de auto van een bekende van mij. Bovendien was die tank ook nog driekwart vol.
Johnnie5737 het is zelf te doen maar zoals net beschreven erg voorzichtig. Zorgen ook dat er niet gerookt in de buurt wordt of iets anders doen wat vonkt. als het in een garage gebeurt goed luchten.

johnnie5737 (0), 9 jaar geleden

hoi... bedankt het is gelukt het zeefje van de aanzuigbuis was inderdaad verstopt...is niet meer afgeslagen vanaf gisteren..heb wel nu nog een foutcode en wel 17834.
heb hem laten uitlezen en er kwam die storing Magneetventiel absorptiekoolstoffilter (N80) onderbreking...er moet ergens een kabelbreuk zijn bij de aansluiting van de evap
was de uitkomst met uitlezen...kan het ook zijn dat de stekker geoxideerd is?


groetjes johnny

voyager (0), 9 jaar geleden

Het valt te proberen. Dan meteen bekabeling ervan doormeten op evt breuk.

johnnie5737 (0), 9 jaar geleden

ik heb een stuk kabel van circa 25 cm origineel met stekker van golf 4 op de sloop gehaald en die verbonden, en hij doet het weer, de foutcode 16825 is hierbij opgelost.

Hans4040 (310) PRO, 9 jaar geleden

mooi zo...bedankt voor de feedback.

johnnie5737 (0), 9 jaar geleden

bedankt voor de medewerking..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.