Volkswagen Golf: spanrol

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste mensen,

Twee maand geleden heb ik een golf 4 gekocht. Om er zeker van te zijn of de distributieriem vervangen was ben ik naar volkswagen dealer gegaan. van hun heb ik te horen gekregen dat de distributieriem vervangen was bij 75000 km. (ik heb 110.000 km staan). het hoefde dus niet.. afgelopen weeken was ik in Kassel (duitsland)ik hoorde een heel rare geluid van de motor komen en heb de ADAC laten komen. Die zei dat de waterpomp waarschijnlijk kapot is en dat de auto gesleept moest worden,, heel vervelend met heel gezin..ook omdat het zondagmiddag was.. we moesten dus in hotel overnachten omdat volgens de ANWB de repratie minder dan 48 uur zou duren en daardoor zouden we dus geen recht hebben op vervangende auto...Om het verhaal kort te maken is de auto naar garage gebracht en daar kreeg ik te horen dat er niets mis was met waterpomp maar dat de spanrol gesmolten (spanrol??is dat van kunsstof?) en gebroken was en de andere rollen waren ook versleten. ik moest heel erg van geluk spreken dan de riem niet geknapt was... ik ben 500 euro kwijt en ben weer veilig thuis aangekomen... Het probleem is dat ik sindsdien mijn auto niet meer vertrouw!! Kunnen jullie mij vertellen wat de oorzaak van zoiets kan zijn (gebroken spanrol)? zou dat kunnen dat men (volkswagen) bij het vervangen van distributieriem de rollen niett vervangen heeft? kan ik nu gerust 90.000 km rijden met de nieuwe onderdelen?

Alvast bedankt ....

Masood

masood

Geplaatst door masood (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

masood

waarschijnlijk hebben ze bij 75000km wel de riem vervangen maar niet die kunstof looprol waardoor deze is is vastgeslagen en zodoende is gaan smelten, dit soort grappen komen bij de 1,4 vaker voor. het probleem zit hem niet in het motortype maar in diegene die zo'n auto onderhoud.

paul,

steef10 (0), 17 jaar geleden

een geluk is dat je nu voor een nette Duitse prijs van EUR 500,- een nieuwe riem en spanrollen hebt in je Golf, in Nederland redt je dat niet voor zo een prijs bij de officiele VW dealer. In ieder geval nooit meer terugkomen bij het bedrijf waar destijds enkel de riem is vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.