close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Spelingsdetector voor draagarmen ??

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI (66 Kw)

Op internet stond een simpel apparaat om de draagarmen mee te controleren.
Ik heb de link bekeken en het ziet er inderdaad vernuftig uit.
Dit zou je kunnen gebruiken in een smeerput of een brug met oprijplaten en is volgens mij ook nog eens eenvoudig te maken van een buis waar je op het uiteinde weer een grotere buis last.
Het grote voordeel is dat je het alleen kunt doen je hebt geen wringijzer, bandenlichters, tangen e.d. nodig om dit te doen en scheelt veel spierkracht en is nauwkeurig te doseren.
Heeft iemand ervaring met dit apparaat of gaat dit op het filmpje wel werken en in werkelijkheid niet ?
Graag jullie reactie's...........
Link:
http://www.youtube.com/watch?v=fopmUE9F0...

Groetjes Wim

Geplaatst door

passat98 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat het werkt,maar alleen als de buis in de lengterichting onder de band wordt gelegd. Grote voordeel is dat je de speling controleert terwijl de onderste fuseekogel in de gebruikelijke stand staat. Voor de silentblocs van de onderste draagarm prefereer ik de bandenlichter. Door het loslaten van de vulcanisatie onstaat er eerst een soort van axiale speling. Pas daarna raakt het rubber verder versleten en komt er radiale speling, maar dan zie je het ook met het blote oog.
Voor de stuurkogels en het stuurhuis is het heen en weer bewegen van het stuurwiel bij staande auto het beste.
De rempedaaldrukker lijkt me overbodig omdat ik het zelf te maken gereedschap nooit dwars onder het wiel zal plaatsen.
Ik zou er twee maken en ze tegelijk gebruiken. scheelt een keer krikken en de auto staat iets meer recht.

De rempedaaldrukker wordt verkeerd gedemonstreerd. De motor moet lopen om de bekrachtiging voldoende te laten functioneren en dan moet je het rempedaal met de voet intrappen en dan de drukker fixeren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.