Volkswagen Golf: Spruitstukpakking

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Is het mogelijk de spruitstukpakking te vernieuwen van een motor welke 270000 km heeft gereden? en wat is de makkelijkste weg.

bvd

Haagse

Geplaatst door Haagse (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

tuurlijk kan dat, maar leg ook een set tapeindjes en moertjes klaar, deze zullen wel vastzitten, en in het geheel mee uit het blok komen.

Groeten Marcel

stefan84 (0), 17 jaar geleden

of de motor nu 20 of 500000 km gelopen heeft,alles is mogelijk!

welke pakking wil je vernieuwe ? inlaat of uitlaat en waarom ?

ik neem aan dat het en 8V GTI is ?

Stefan

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=stefan84]of de motor nu 20 of 500000 km gelopen heeft,alles is mogelijk!

welke pakking wil je vernieuwe ? inlaat of uitlaat en waarom ?

ik neem aan dat het en 8V GTI is ?

Stefan[/quote]
tapeindjes weg en boutjes erin
en vervangen waarom?
zal wel lekken

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]tapeindjes weg en boutjes erin[/quote]
De beun&beun methode

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

nee maar die tapeindjes zijn lastig weg tehalen zonder de kop er afte halen
en dan ben je ook die vast roest ellende van de moertjes kwijt
en tegen woordig zie je dat vw zelf al is overgegaan op inbus boutjes

Haagse (0), 17 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS][quote=stefan84]of de motor nu 20 of 500000 km gelopen heeft,alles is mogelijk!

welke pakking wil je vernieuwe ? inlaat of uitlaat en waarom ?

ik neem aan dat het en 8V GTI is ?


Het is een 1.8 GT ik wil ze vervangen omdat deze pakking behoorlijk lekt, en ik ben bang dat de bouten zullen breken? en wat dan?


Stefan[/quote]
tapeindjes weg en boutjes erin
en vervangen waarom?
zal wel lekken[/quote]

stefan84 (0), 17 jaar geleden

achter 2 jaar wil je de gemonteerde bouten er nog eens uitdraaien,maar omdat ze dan weer zijn vastgeroest breek hij af in de motor..

en dan heb je .. ...

juist ja,dat zeg ik: Gamma

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

gewoon, degenen die blijven zitten, lekker laten zitten, enkel nw moertje opdraaien, degenen die ermee uitkomen, vervangen door nwe tapeinden.

Niks geen gerommel met oude tapeinden uitschroeven, als ze vastzitten is het goed.

Groeten Marcel

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

nou, afgezien van het feit dat ze kunnen afbreken na 2 jaar, ik geloof niet, dat na deze reparatie een auto van 19 jaar oud NOG eens aan de beurt komt voor zo'n reparatie.

Dan istie inmiddels 21, beter dan andere auto kopen.

Groeten Marcel

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=hellbat]gewoon, degenen die blijven zitten, lekker laten zitten, enkel nw moertje opdraaien, degenen die ermee uitkomen, vervangen door nwe tapeinden.

Niks geen gerommel met oude tapeinden uitschroeven, als ze vastzitten is het goed.

Groeten Marcel[/quote]
Als het goed is zitten er verkoperde of koperen moeren achter, en heb je bij dit type weinig problemen ze los te halen. Ik kom er tenminste weinig problemen mee tegen. Draia je er eentje geheel uit de kop, dan even klap met een flinke bankhamer op de zijkant van de moer, terwijl je hem afsteunt op de bankschroef. Dan strek je hem een beetje en draai je hem zo log, blijft het tapeind heel en kan gewoon gerecycled worden......

Wel met de momentsleutel vastzetten, zoals het hoort......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.