Ik denk dat een homokineet kapot is (bij het sturen hoor ik getik onder mijn auto en je voelt het ook aan het stuur; soms ook bij optrekken uit stilstand). Hoe kan ik zien welke het is behalve dat er op beiden wat speling zou zitten. Of moet ik daarvoor ff een bezoekje aan mijn garage brengen.
Er is nog een probleem. Bij vol gas geven grijpt mijn toerentalbegrenzer in en blijft hij steken (vaak rond de 3000 toeren). Dat duurt dan vaak 1 a 2 sec. en daarna gaat hij weer verder. Dat doet hij dan t/m mijn 3de versnelling. De acceleratie valt dan gewoon weg en het lijkt net alsof je wielen doorspinnen (toerental blijft steken) en later weer grip krijgen (gaat weer verder). Mijn motor is behoorlijk getuned en heb het probleem dan ook pas daarna gekregen (net zoals een heleboel andere problemen maar dat terzijde). Ook heb ik het alleen wanneer ik vol of flink gas geef.
Ik zat zelf te denken aan het stationair toerental klep of het toerental computer.
bij voorbaat dank
ps. ook is de auto rechtuit erg onstabiel bij vol gas geven, iets wat hij voor de hierboven staande problemen niet had. Misschien enig verband?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een defecte homokineet moet je tijdens max. stuuruitslag testen en waar het getik vandaan komt,die kant is dan defect,is bijna altijd de buitendste.
Het zal niet je toerenbegrenzer zijn die ingrijpt,maar een ander probleem,controleer slangetjes en ga anders terug naar waar je hem hebt laten tunnen.
Dat ie onstabiel is bij volgas/rechtuit zou kunnen komen door het wegvallen van het vermogen waar je last van hebt,maar ook de bandenspanning/profiel,rubbers,uitlijnen,etc.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar