fitness is met mijn auto niet nodig van ik moet om de 2 dagen mijn accu wissselen.. en als de accu er dan net inzit, en ik draai de sleutel om.. draait de startmotor niet.. dan trrap ik het gaspedaal een paar keer in en dan draait klikt en draait ie opeens wel!?
Moet ik de startmotor dan toch vervangen, of kan het een draad probleem zijn?
PS t'is wel een oudje maar de auto heeft maar 160.000 op de teller. (door opa gekocht dus dat is echt correct!)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer je massa verbindingen eens en dan met name chassis-blok,heb je de startmotor al getest door hem zelf even door te linken?
Meten is weten , op het moment dat hij niet wil starten , meet dan eens op het dunne draadje op de startmotor of daar 12v op komt.
Contactblokje wil ook nog wel eens de geest geven , zit onderaan het contactslot.
Ik heb helaas geen multimeter.. Vanavond heb ik een volle accu erin gezet, maar kreeg hem deze keer helemaal niet meer aan.. Heb mijn broer op de startmotor laten tikken terwijl ik de sleutel omdraaide..
Maar de startmotor hoorde ik helemaal niet.. Wel rook het heel sterk naar verbrande verf toen ik de sleutel draaide..😕
Dus ben maar gestopt met proberen..
Heeft iemand een idee waar het probleem zich kan bevinden?
11 jaar
Begin maar eens met je stuurkolom los te maken en kijk even naar je kontaktblokje grote kans dat je daar een weggesmolten deel vindt,verder kun je proberen om 12volt op het kleine draadje van je startmotor te zetten daarmee zou de startmotor moeten gaan draaien,als dit niet het geval is weet je de probleemgever...
Bedankt allemaal, ik ga morgen ochtend de kolom openen, ik hou julie op de hoogte !
11 jaar
Een eigen garage was wel prettig geweest.. crisis wat was dat koud! zit nu met koorts op de bank
Ik heb contact spray bij alle stekkertjes onder de motorkap gespoten, min pool helemaal schoongemaakt.. en heb een volle accu erin gezet, daarna klikte het weer..(bij de startmotor dan) erg snel achterelkaar.. maar starten hoo maar..
Toen heb ik het relais 191 eruit gehaald, en toen startte hij in 1 keer!! (zonder dit relais 191 doen de knipperlichten het niet)
toen heb ik het relais er weer in gezet en werkte het weer.. naar behoren..
(ik heb dit relais 3 jaar geleden vervangen bij de VW dealer, die zei dat 191 goed zou zijn, maar het relais wat er van oorsprong in zat, zag er wel iets anders uit.. )
Ik begrijp het in ieder geval niet meer.. maar hij start in ieder geval weer! heeft er iemand een verklaring voor?
11 jaar
massa controleren
lag blijkbaar aan een te lange schroef die bij het schakelpook de tunnel vast houdt.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar