hoi
ik heb mij motor uitgebouwd omdat mijn cabby gespoten is.
nu ik hem terug geplaatst heb. krijg ik hem wel aan het lopen maar hij blijft knallen met gas geven.
als ik rustig gas geef heeft die er niet zo veel last van maar als ik in 1 x een bult gas geef wel.
wat kunnen de oorzaken zijn ?
zit een nieuwe riem op maar staat volgens mij goed,
streepje van poelie en puntje ontstekings tandwiel tegen over elkaar en aan nokkenas tandwiel puntje binnen zijnde gelijk met kleppendeksel.
dan zou het nog de ontsteking kunnen zijn die verkeerd staat.
zitten nieuwe boegie's in. verdelerkap is netjes.
ga vandaag ook maar neiuwe kabels halen.
wat kunnen verder oorzaken zijn van knallen?
groeten tjerk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vacum slang verkeerd of los
ja vermoedt dat de onsteking verkeerd staat, dat kun je controleren door de motor op zijn merktekens te zetten dan staat de eerste zuiger bovenin (compressie) dan haal je de verdeler kap er af en moet de rotor wijzen naar de eerste zuiger (bougiekabel), er staat meestal op het verdelerhuis een streepje waar de rotor naar toe moet wijzen, hij zal niet veel verkeerd staan.
draai anders de onsteking even los sleutel 13 en verdraai de onsteking iets als de motor loopt dan moet je verschil horen
kabels goed aangesloten onstekings volgorde 1-3-4-2
succes
bedankt voor jullie reactie.
jan5047 ik heb net nog even de volgorde van de bougie kabels gecontroleerd en die had ik goed.
nu de rotor op de streep gezet. kon hem alleen niet starten omdat ik hem gister op contact had laten staan. :)
dus als ik het goed begrijp.. moet die als die dus op alle punten goed staan gewoon goed lopen en niet knallen ?
en dan later nog een x afstellen met de strobo ?
hans. volgens mij heb ik de vacuum slangen goed.
van vacuum potje dan t stuk naar potje bij de verdeler. dan naar uhm vacuum klepje.. zwart ding met stekker en vanaf daar door terug naar gaskleppenhuis.
alvast bedankt !
laat morgen weten hoe doe loopt vanavond geen tijd en hij start nu niet ivm accu.
11 jaar
als er een pierburg carburateor op zit kijk dan goed naar het vacuum
oa de vervroeger. om dat hij begind met knallen als je gas geeft
kijk ook eens naar de rubber pakkiingvoet onder de carburateur als daar haarscheurtjes in zitten krijgt hij ook valse lucht
deze kun je het beste contr . met draaiende motor en dan de carburateur met de hand heen en weer bewegen
veranderd dan het toerental,, dan heb je een lek, dit kan ook het knallen veroorzaken
vgr Hans en succes
11 jaar
Hoi hans. Aan de carb zou het niet liggen.
Ik heb namelijk een injectie met spinnenkop.
Maar ik zou morgen alsnog de vacuüm slangen nakijken en eventueel vervangen.
Verder benieuwd wat die morgen doet nou de rotor gelijk staat met streep op verdelerkop.
Bedankt voor het mee denken en hou jullie op de hoogte
Groeten tjerk
11 jaar
nou ondertussen nieuwe bougie kabels.
nog een x naar distrinbutie gekeken lijkt goed te staan
en de onsteking afgesteld op 6 graden voor bdp.
vacuum slangen lijken ook goed.
hij blijft knallen. soms ook pufje uit luchtfilter.
wat o wat kan dit nog zijn ?
11 jaar
Tjerk; zit er aan die ontsteking een laat en vroeg aansluiting?
Groetyen.
Uhm dat is een goede vraag. Is dat gewoon dat potje waar de vacuüm op gaat? Dan wel.
Hij vervroegd de ontsteking wel. Konden we uitlezen op meet kast.
11 jaar
Aan veel ontstekingen uit die jaren zaten vaak 2 aansluitingen !! Op de normale plaats en ook de tegengestelde kant op !!!
Zo ja dan MET de leidingen aangesloten de ontsteking op NUL graden zetten. (stationair)
Ok maar nee zit maar 1 vacuüm potje op.
Zal zo als lukt wel ff een foto maken
11 jaar
Het was even studderen om de foto in beeld te krijgen maar er zit dus maar EEN vacuumslang aan dat vervroeger -doosje !!.
Knallen kan ook komen door een te zuinig mengsel , dus b.v. een ontluchtingslang niet goed aangesloten.of eenscheurtje in zo'n slang .Ouderdom)
Alle lucht die de motor gebruikt MOET langs die meetvaan.
Meet de CO waarde bij stationair en 3000 t/min.
Groeten.
Werkt de vacuumvervroeging wel? Even de verdeelkap eraf en an het slangetje zuigen. Grondplaats moet dan iets verdraaien. Als je het slangetje goed dichtknijpt moet de grondplaat in die stand blijven staan. Uiteraard kan je dit ook met de afstellamp met regelbare vervroeging testen. Ook even controleren of de centrifugaalvervroeging goed werkt.
Ik neem aan dat er geen lekkages zijn bij in- en uitlaat en er ook geen sprake is van een lekke klep.
vr.gr. Theo
11 jaar
hoi mensen!.
punt ja zou kunnen ook met misschien wel domme hoofd :P aan de arm rijk schroef gezeten van de spinnenkop. klopt het dat in draaien rijker is en uit armer ?
theo bedankt voor je antwoord. en net even met de mond aangezogen en dat werkt !
maar die " Ook even controleren of de centrifugaalvervroeging goed werkt."
hoe doe ik dat ? :D
bedankt voor het mee dnken.. toppie !
11 jaar
Afstellen van het mengsel zonder CO meting is bijna niet te doen . Zeker als je niet weet welke richting arm of rijk is ..... 1/6 omw. draaien geeft al heel veel verschil. In draaien is rijker.
Centrifugaal testen. De rotor is met de bovenkant samen draaibaar gemonteerd op de ontstekingas. De veerspanning is daarbij duidelijk voelbaar .
De draairichting is met de motordraairichting MEE!Daarna moet de rotor door de veertjes van de vervroeging terug draaien. Ook dat viltje onder de rotor mag je olieen met een drupje vanaf de peilstok.!
Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar