Volkswagen Golf I : voorontsteking golf 1 cabrio jh

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i JH K-jetronic

Beste Forumleden,

Ik ben bezig met de restauratie van een golf cabrio uit '82.

Nu moet ik nog net nog de vacuumleiding van de voorontsteking aansluiten.

Bij mijn weten gaat deze van de stroomverdeler naar de luchtinlaat of stappenmotor ivm onderdruk.

achter de stappenmotor heb ik een leiding zitten naar de vacuumschotel die op mn luchtfilter gemonteerd zit (k-jetronic).

voor de rest vind ik niets terug.

Dus van de stroomverdeler een vacuumleiding naar ...?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

mvg,

Yoni

yonigolfv

Geplaatst door yonigolfv (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Zit dat vacuumleidinkje op de kop van de verdeler ?? Zo ja dan zit de aansluiting op een pijpje aan het gasklephuis.

Het werkt dus alleen bij een weinig gas geven . (deellast)

Succes.

yonigolfv (0), 11 jaar geleden

Hier was ik dus al bang voor..

Ik heb dus een aansluiting aan een schotel net naast de kap van de verdeelkop.

Ik heb idd een aansluiting achter mijn gasklephuis maar deze gaat naar de aansluiting aan de schotel die op mn luchtfilter zit.

Dus 3 aansluitingen in totaal.

Dus misschien heb ik de aansluiting achter mijn gasklephuis verkeerd aangesloten, maar waar moet ik dan met die aan mijn luchtfilter weer naartoe?

bedankt voor de snelle reactie,

mvg,

Yoni

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Die naar het luchtfilter gaat heeft een constant vacuum !!! Die naar de ontsteking bij stationair GEEN vacuum. Dat is het verschil .
Maak je van de techniek wat eigen . Er zijn genoeg wat schema's op het internet te vinden .Ook in combinatie met het injectiesysteem.

Succes.

yonigolfv (0), 11 jaar geleden

Vacuum is in orde,

bedankt ;)

Nu zit ik met een ander probleem: Kan iemand mij de fabrieksintelling zeggen van het schroefje net achter de spinnekop van de k-jetronic?

Hij start voor geen meter maar ploft wel (verzopen vrees ik).

Aangezien ALLES uit elkaar gehaald is zou ik ergens een basisafstelling moeten hebben zodat hij draait en ik hem verder kan afstellen...

mvg,

Yoni

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Aan dat inbusboutje draaien zonder CO meter is niet handig. Dit luistert zo precies ,een halve draai gaat al van rijk naar arm en andersom..
Een basisafstelling is er niet naar mijn weten. Grote afwijkingen komen niet vanzelf b.v. een luchtlek die niet door de windvaan gemeten wordt. Of de brandstofdruk is niet hoog genoeg.

Succes.

yonigolfv (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de reactie,

Ik weet nu ook dat dit zeer gevoelig is allemaal.

Ik ben aan dit project begonnen zodra ik avondschool automech. ben beginnen volgen.

Dit is volgens mij nog de beste manier om iets te leren: het doen! :)

Ben nu iets meer dan een jaar aan deze motor bezig, alleen nu dat hij zou moeten starten doet hij het niet..

Alles is intussen correct aangesloten, alles gemerkt en aangeduid.

enkel de k-jetronic moet nog op punt komen samen met de ontsteking.

De ontsteking afstellen kan ik indien hij draait, maar ik realiseer mij nu dat het afstellen van de injectie ook zeer belangrijk is voor de eerste start.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen eventueel met afstelling op gevoel/oog van de luchtweger ofzo..

mvg,

Yoni

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Het is mooi om je die techniek eigen te maken ............... alleen wordt het nu al jaren niet meer gebruikt . Het vervolg was dit systeem maar dan electronisch gecontroleerd.
Beweegt die windvaan tijdens het starten ? Je kunt ook om te zien of er wel benzine wordt ingespoten een verstuiver uit de inlaat trekken . Geef wel wat smering bij die o ring om de verstuiver want deze moet mee naar buiten komen.
Vernieuwen van die dikke ringen is altijd goed . Spuit eerst het vuil weg VOOR uitnemen !!
Om het starten makkelijk te maken kan je wat benzine met een "plantenspuit" bij de windvaan naar binnen werken.

Succes.

yonigolfv (0), 11 jaar geleden

Idd wordt al jaren niet meer gebruikt; maar een nokkenas, kleppen, distributie afstellen, koppakking vervangen enz.. wordt wel nog gedaan.

En op dat vlak heb ik zeer veel bijgeleerd..

Wat bedoel je eigenlijk met windvaan?

mvg,

Yoni

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Jij gebruikt het woord vacuumschotel. Die plaat "meet" de hoeveelheid lucht die door de motor wordt gebruikt.
Vaak is er een luchtslang van de carterontluchting door een backfire los geraakt met slecht tot niet meer aan slaan als gevolg. !! Controleer. !
Groetjes.

yonigolfv (0), 11 jaar geleden

Ok bedankt voor de tips!!

Ik hou jullie (je) op de hoogte ;)

grtz

yonigolfv (0), 11 jaar geleden

Beste,

Ben weer wat wijzer geworden en ben tot de ontdekking gekomen dat er geknoeid is geweest..
Op oude foto's heb ik gezien dat op de windvaan die op het luchtfilterhuis staat GEEN leiding was aangesloten.
Ook op de dikkere leiding die naar mijn inlaatspruitstuk gaat is er een aansluiting waar deze mee moet verbonden zijn, maar deze is afgedopt!

Ik zou graag willen weten waarom iemand dit zou doen, thans draaide hij zo wel voor dat ik aan de demontage/montage van de blok begon..

Ook ben ik te weten gekomen dat de vorige eigenaar de koude start zodanig heeft gekoppeld naar een knopje in het interieur. zodat wanneer je de auto achterlaat en de koude start dus
opzet een soort van "antidiefstal"creëert.

misschien is dat de reden van het afkoppelen van de besproken vacuum?

Ook naast de koude start is er een instrument geplaatst op het toplagerhuis met een fiche op. weet ik ook niet wat dit is en waar dit voor dient.. (is een vierkant blokje met een soort van cilinder in).

Bedankt bij voorbaat,

Yoni

yonigolfv (0), 11 jaar geleden

Niemand?

grtz

kaleido 1 (1830) PRO, 11 jaar geleden

Foto ?

yonigolfv (0), 11 jaar geleden

1: Wat is dit en wat doet het?
2 en 3: afgedopt, geen aansluiting.. (zie vorige post)

Grtz



[url=http://postimg.org/image/4vk7dj1gp/][img]http://s12.postimg.org/4vk7dj1gp/image.j...[/img][/url]

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Het lijkt mij een stukje huisvlijt wat er is aan toegevoegd. Volens mij dient het om de stationaire loop te verhogen .
Als het werkt een goede oplossing.
De gebruikte lucht wordt voor de gasklep afgenomen en na de gasklep via die afsluiter weer na de inlaat geleid!
Het onderdeel wat er voor was zie ik helemaal niet meer . Het zat volgens mij op het spruitstuk gemonteerd.
Zie of het nog werkt en zet bij starten de afsluiter open.
Om te zien of de luchtmeter beweegt is bij deze uitvoering bijna niet te zien omdat de plaat niet beweegt als je die rubber slang los neemt.
Het filterhuis los en omhoog en dan met een spiegel moet je wat beweging zien.
Zo niet , dan is er luchtlekkage.
Het gaat goed komen . Succes.

yonigolfv (0), 11 jaar geleden

Beste,

Hij draait!!

nu nog afstellen van ontsteking en injectie..

1 probleem: nu heb ik last van tikkende kleppen denk ik.

Hij is nog niet warm gereden (om degelijk te kunnen afstellen) maar is dit wel verstandig met tikkende kleppen?

Dus nu zit ik met het dilemma: eerst eens warm draaien ( alles is immers uit mekaar geweest ) of distributie een tand verzetten?

Alvast bedankt voor de tips, ben nu al een heel eind verder!! ;)

ps: mag ik dit hier posten of moet ik hiervoor een nieuw topic openen?

Grtz,

Yoni

yonigolfv (0), 11 jaar geleden

Nu even langer laten draaien en dat ding tegen het shutbord ( cilindrisch ) begint te fluiten na enkele keren rustig gas te geven..

Ook het olielampje begint te knipperen (ja er is genoeg olie in)..

Grtz,

Yoni

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Als je twijfelt of je wel (genoeg) oliedruk hebt ,meet dit dan aan de cilinderkop . Ook kan je in de olievuldop de olie horen klotsen en spoelen. Als dat niet zo is controleer dan waarom.
Oliepomp kan een oorzaak zijn ,je weet waar die zit. Het druk ventiel kan door metaal deeltjes vast zitten.

Succes.

yonigolfv (0), 10 jaar geleden

beste,

na lange tijd weinig tijd te hebben om aan mn cabby te werken, heb ik de oliepomp vervangen. nog steeds lampje en zoemer van de oliedruk.. heb een meter gehaald en ipv de sensor aangesloten op de kop maar ik kan dus NIKS lezen op de meter, blijft gwn op 0 staan. moet de meter misschien ontlucht worden? of heb ik effectief 0 oliedruk? verstopping?

mvg

kaleido 1 (1830) PRO, 10 jaar geleden

Oliedruk meter hoeft niet ontlucht te worden , moet het gewoon doen.
Even heel simpel , start de motor eens met de zender eruit en kijk eens of er olie uit de kop komt.
Als je een verstopping hebt , komt er dus niets uit , ervan uit gaand dat je oliepomp wel druk opbouwd natuurlijk.
Misschien schiet de boel wel open.
Op je oliefilter zit ook een sensor meet daar anders ook eens ,weet je of je pomp het doet.

yonigolfv (0), 10 jaar geleden

ok zal het op die manier eens proberen,
hoort het er echt uit te spuiten op stationair of sijpelt de olie er langzaam uit?

oliepomp is pas vervangen nadat ik de melding kreeg dus zou mij verwonderen als deze nu ineens ook slecht zou zijn indien het de pomp is.

Het rare is dat ik van NIETS ineens melding op lage toeren (lampje) en van hoge toeren (zoemer) kreeg.
Daarom dacht ik meteen aan de pomp.
na deze vervangen te hebben en nog steeds hetzelfde probleem te hebben dacht ik aan de printplaat van de tellerunit (ook omdat hij ze allebei ineens aangaf).

maar een verstopping gaat hetzelfde resultaat geven dus ga het op zeker spelen.

Bedankt voor de tip!!

grtz,

Yoni

yonigolfv (0), 10 jaar geleden

Heb uiteindelijk ander blokje gestoken, gekregen van een medeleerling op de avondschool ;)

Mvg,

Yoni

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.