hallo ,
vorig jaar men eerste golfje gekocht (oldtimertje voor volledige restauratie)
kas was er wat minder aan toe maar de motor draaide ;-)
dus volledig gedemonteerd en alles gelast, geplamuurd,en geschuurd en natuurlijk ook voledig herschilderd
motor eruitgehaalt en ondertussen wat onderdelen vernieuwd
*distributieriem
*waterpomp
*v-snaar
*carter en kleppendeksel dichting
*benzinefilter
*luchtfilter
*olie filter
en dan de motor er terug in gelegd en aangesloten
dus starten maar , maar geen geluk .benzine krijgt hij maar geen ontsteking
heb ondertussen bijna alles vernieuwd van de ontsteking
bougiekabels,delco,rotor,contactpuntjes
dus opnieuw starten en opnieuw geen geluk
bobine heb ik ook ondertussen vervangen maar nog steeds niets
nogthans ik krijg stroom op de bobine toe !
ik heb me laten vertellen dat het zou kunnen dat het tandwiel van de ontsteking 180° verkeerd staat
is dit mogelijk en zou dat de reden knn zijn dat hij niet start
dus nu wat ik egenlijk zoek, schema van de tandielen en merktekens om de distriebutie in orde te zetten samen met de onsteking
kan iemand me helpen ???
hopend op veel reactie
grtz bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al zou de onsteking 180 graden verkeerd staan , vonkt hij wel.
Het is een hele simpele motor .
Zuiger 1 in bdp , de kerf in het vliegwiel gelijk met de pijl.
Nokkenas , cilinder 1 op compressie , kerf in achterkant horizontaal zodat er een strip in past , kerf zit niet in het midden.
Rotor van de onsteking wijst naar de kerf in de rand van de ontsteking.
Riem plaatsen vanaf de trekkende kant , en als laatste om de spanrol , deze rechtsom spannen , zo strak dat de riem nog net 90 graden op zijn kant gedraaidt kan worden.
Als de motor loopt en hij begint de janken als hij warm wordt , staat hij te strak.
Succes.
[quote=kaleido 1]Al zou de onsteking 180 graden verkeerd staan , vonkt hij wel.
Het is een hele simpele motor .
Zuiger 1 in bdp , de kerf in het vliegwiel gelijk met de pijl.
Nokkenas , cilinder 1 op compressie , kerf in achterkant horizontaal zodat er een strip in past , kerf zit niet in het midden.
Rotor van de onsteking wijst naar de kerf in de rand van de ontsteking.
Riem plaatsen vanaf de trekkende kant , en als laatste om de spanrol , deze rechtsom spannen , zo strak dat de riem nog net 90 graden op zijn kant gedraaidt kan worden.
Als de motor loopt en hij begint de janken als hij warm wordt , staat hij te strak.
Succes.[/quote]
hallo,
alvast bedankt voor het snelle antwoord ,
u weet dat dit over een 1500 cc motor gaat motorcode JB ?,
dus als ik het goed begrijp zet ik de kurkas in de stand zodat zuiger 1 op bdp staat en ook op het vliegwiel kerf en punt, rotor moet dan naar rand ontsteking
dan nokkenas alle kleppen dicht op zuiger 1 , compressie ( zoeken naar merkteken en gelijk zetten )
en dan de riem plaatsen
oke ga ik morgen een proberen ga wel even goed moeten zoeken naar die merktekens bij de distributie
mvg bart
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar