close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf I : Golf mk1 1.5 motorblok wil niet blijven draaien beneden de 4500

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

Ik ben in het bezit van een golf 1 met 1.5 carburateur motorblok. De carburateur die er op zit is een
Solex Pierburg 1B carburateur.
Nu doet zich het volgende probleem voor, als ik de auto start dan valt de motor meteen weer uit. Als ik het gas ingetrapt houd dan blijft het motorblok wel draaien maar boven de 4500 toeren zo gauw ik het gas los laat valt de motor meteen uit.
Als ik ook maar voel dat hij uit valt en het gas weer in trap pakt hij hem ook niet meer op.
Het volgende wat zich ook afspeelt is dat de auto soms een knal geeft na een aantal keer starten en/of met hoge toeren stationair draaien.

Wat hebben we zelf al gedaan.
- alle brandstofleidingen vervangen + filter.
- Bougies gecontroleerd en schoongeborsteld, zitten er pas 2000 km op.
- Carburateur schoongemaakt en leidingen gecontroleerd op aantrekken valse lucht
- Koelvloeistof is op peil

Wat zou ik nog kunnen doen, of is er iets wat ik over het hoofd zie wat ik nog na kan kijken, Alle ideeën zijn welkom.
Ik zal ook feedback geven over datgene wat ik heb geprobeerd en wat uiteindelijk de oplossing is. Ik kan niet alles meteen dezelfde avond proberen maar ik zet de oplossing wel hier neer

Geplaatst door

Arnold1977 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De automatische brandstofafsluiter werkt wel ?
Als je het stekkertje eraf haalt als de auto op contact staat moet hij klikken.
De voetpakking/rubber is nog heel er zit geen grote scheur in ?

kaleido 1 6595
badge vip badge

11 jaar

Het klinkt idd op een enorm valse lucht probleem.
Pierburg 1B is niet de meest gebruiksvriendelijke carburateur maar doe wat Ferrie zegt en haal hem er eerst maar eens af en vervang de voetpakking(en)

C.Jonker 0
badge

11 jaar

Ferrie, bedankt voor de info. de brandstofafsluiter werkt, ik hoor hem klikken als we het stekkertje er af halen, en de carburateur hebben we er afgehaald om schoon te maken. en de voetpakking was/is nog heel.

Arnold1977 0

11 jaar

spruitstuk zelf los aan de kop zitten ? ergens een vacuumslang eraf ?

C.Jonker 0
badge

11 jaar

Het korte rubberen slangetje gescheurd , tussen je spruitstuk en plastic leiding naar rembekrachtiger?

kaleido 1 6595
badge vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.