Volkswagen Golf I: homokineet of het wiellager?

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 jb

Een goede avond.

Ik had een vraagje sinds een tijd maakt mijn auto een zoemend/trillend geluid. Ik weet dat het van het voorwiel komt. Maar nu mijn vraag zou het mijn homokineet zijn of mijn wiellager.
Het wordt niet erger als ik door een bocht ga, en als ik optrek of ik rij harder als 110 ongeveer dan hoor je het minder eigenlijk bijna niet meer.

P.s. af en toe voel je het ook het is aan de passagiers kant en daar voel je het ook het meeste als je het voelt.

Alvast bedankt.

martijn19922

Geplaatst door martijn19922 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Auto opkrikken aan de rechterkant , bokje eronder voor stabiliteit.
Auto op de handrem.
Wiel staat nu vrij van de grond.
Motor starten en opschakelen , dus het wiel draait nu , op de teller 80 km/h als je nu voelt aan je veerschotel , en je voelt een trilling is je wiellager defect.
Als je luisterd kun je hem waarschijnlijk ook wel horen.
Dit natuurlijk wel voorzichtig uitvoeren, wiel draadt harder dan je denkt.

Mausx (0), 10 jaar geleden

?? Ferrie
1 kant opkrikken en starten en opschakelen? Wil je de versnellingsbak kapot helpen? Auto op z'n kant dus geen olie om het differentieel te smeren en dan juist het differentieel extra belasten. Om nog maar te zwijgen over wat voor lichaamsdelen je allemaal kwijt kan raken.

Gewoon de auto opkrikken, in z'n vrij zetten en met de hand het wiel draaien. Met de andere hand inderdaad aan de veerschotel/veer om te voelen of er trillingen vrij komen.
Ik zou voor de zekerheid voor en achter even controleren en als je het niet laten kan links en rechts. dan weet je zeker welke het is of zijn.

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Absoluut geen probleem Maurice.
Geen olie in de diff !!!, auto ligt toch niet op zijn kop
Wat denk je dat het toerental is als ze aan de auto balanceren.
Ik vind het knap dat jij met de hand een aangedreven wiel zohard kan laten draaien, dat je een rot wiellager kunt voelen.
Als je weet wat je aan het doen bent , zie ik het probleem niet , doe het al jaren zo.
TS moet zelf weten wat hij doet , als hij dit niet ziet zitten , prima.

Mausx (0), 10 jaar geleden

Hoeveel versnellingsbakken denk je dat het gekost heeft met aan de auto balanceren. daarom doen ze dat ook niet zo vaak.
Je hoeft ook niet hard aan een wiel te draaien om het te kunnen constateren. Hoe denk je dat ze bij de APK de wiellagers controleren. (of achterwielen).

Maar inderdaad, TS mag zelf weten hoe. zijn nu verschillende opties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.