dit voertuig is onderweg beginnen schokken en stilgevallen. Sindsdien niet meer te starten.
Geeft enkel de fout P008800 brandstofrail -/systeemdruk te hoog.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al iets gemeten? Wat is de daadwerkelijke systeem druk?
Brandstofpomp in de tank? Wordt aangestuurd door een brandstofpomp ECU, bevinden zich beide onder de achterbank. Krijgen spanning via zekering nr 10 (20A) in de zekeringkast in het motorcmpartiment op pen 5 van deze ECU. Massa zit op pen 4.
Misschien heb je er wat aan.
De pomp in de tank doet het. Raildruk bij starten 350 bar , gevraagd 350bar. Klep op de pomp weggehaald, geen vervuiling in het zeefje, bizar is, geen druppel retour, dus het lijkt erop dat de injectoren niet gestuurd worden( of denk ik verkeerd) , maar daar heb ik geen apparatuur voor, of kan je deze met een multitester volgen, ik vrees er voor. De fout druk te hoog komt niet steeds terug. Toerental krukas en nokkenas ok.
Is de fout te wissen? Je kan even meten met de oscilloscoop of de injectoren aan massa gelegd worden.
Is de drukregelaar op de pomp niet defect? Zonder scope ook lastig te testen maar misschien kan je die zien in je scandata?
Probleem opgelost. De auto was door omstandigheden even blijven staan. Na wat zoekwerk en gemerkt te hebben dat er elektrisch niet echt een probleem was nam ik een staal van de brandstof. En ja hoor, vreemd spul in de tank. De klant gaf dan maar toe bij getankt te hebben met een bidon, maar daar zat alles behalve zuivere diesel in. De testresultaten van de injectoren waren duidelijk. Heel wat reiniging en spoelwerk verricht, 4 injectoren en twee maal een nieuw filter. Loopt nu weer netjes. Op de foto zie je links een vers staal diesel en rechts het spul uit de tank. Wat er in zit weet ik niet maar de zaak was duidelijk. Dank aan ieder voor de reacties.
Probleem opgelost. De auto was door omstandigheden even blijven staan. Na wat zoekwerk en gemerkt te hebben dat er elektrisch niet echt een probleem was nam ik een staal van de brandstof. En ja hoor, vreemd spul in de tank. De klant gaf dan maar toe bij getankt te hebben met een bidon, maar daar zat alles behalve zuivere diesel in. De testresultaten van de injectoren waren duidelijk. Heel wat reiniging en spoelwerk verricht, 4 injectoren en twee maal een nieuw filter. Loopt nu weer netjes. Op de foto zie je links een vers staal diesel en rechts het spul uit de tank. Wat er in zit weet ik niet maar de zaak was duidelijk. Dank aan ieder voor de reacties.
Ik krijg de foto’s er precies niet makkelijk bij.
Ik krijg de foto’s er precies niet makkelijk bij.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar