Volkswagen New Beetle: Start niet

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo,

Het volgende deze beetle word alleen kleine stukjes mee gereden5 tot 10 km na een week stilstaan is de accu leeg start dan nog net rond. vervolgens nieuwe accu komt dit probleem terug na 1 maand alles gemeten en auto trekt nergens stroom dynamo laad goed . wie heeft dit al eens mee gemaakt of heeft nog tips ?

ephy

Geplaatst door ephy (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen New Beetle? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

usuk (0) PRO, 17 jaar geleden

waarschijnlijk alleen stadsverkeer en korte ritjes, waardoor je vaker moet starten en de accu weinig tijd krijgt om geladen te worden. probeer eens wat langer te rijden dan een paar kilometers/minder vaak starten als dat mogelijk is.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

ok het zijn geen lange stukken die je rijd,maar dat wil niet verklaren dat je accu meer leeg getrokken word dan bijgeladen.

hoe heb je gemeten dan dat je geen lekspanning hebt ?

Stefan

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

tenzij je alles aanzet wat licht geeft en 1000 of 4 watt gebruikt
keboemkeboemkeboemkeboemkeboemkeboemkeboemkeboem

ephy (0) PRO, 17 jaar geleden

wij hebben dit gemeten met een amperé meter
de auto is van een oudere dame ,en rijd dus GEEN lange ritten . afgelopen week heeft ze geen verbruikers aangehad zegt ze en toch wil hij naar een week niet meer lopen . er is ook al een lichter accu gemonteerd in de hoop dat hij deze makkelijker bij kan laden .

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

doe het s anders om
zwaardere accu
logica
verbruik is gelijk
met zware en lichteaccu
lichte accu
100 Ah starten trek 10 A
je trekt 10 % ui de accu en moet dus !10% laden
zwaardee accu
150 Ah starten trekt 10A
je hoeft maar 6 % te laden
je hebt dus meer capaciteit om in dezelfde tijd de accu te laden

ephy (0) PRO, 17 jaar geleden

volgens de gegevens hoort op de beetle een 45 ah op te zitten .
er zat een 55 ah op nieuwe varta na 1 maand op leeg (net als nu)
weer nieuwe 45 ah varta na 1 maand weer leeg .
ik wil het best proberen alleen de klant is nu al flink flauw van haar nieuwe autootje.....

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

probeer een accu uit een inruiler
kost weinig en je kan achteraf altijd een nieuwe monteren als dit de oplossing is

WLS (0) PRO, 17 jaar geleden

hoi hoi

uit het bovenstaande blijkt gewoon dat er stroom afname vind dat staat gewoon vast.

nu zeg je dat je een ampere tang hebt gebruikt

het zit zo neem de plus van de accu los amperemeter er tussen en die weer op de plus dan kun precies zien wat jouw auto aan vermogen afneemt.
let hierbij wel op dat je alles dicht hebt (deuren en moterklep ect en alle stroomverbruikers uithebt)

laat dan maar eens weten hoeveel stroomafname er plaats vind

pas dan kan je bepalen welke richting je moet gaan zoeken

nog 1 ding vaak zit het in vastgeplakte relais of alarm en start onderbrekers

hopende op je reactie.
met vr gr Willem

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=WLS]hoi hoi

uit het bovenstaande blijkt gewoon dat er stroom afname vind dat staat gewoon vast.

nu zeg je dat je een ampere tang hebt gebruikt

het zit zo neem de plus van de accu los amperemeter er tussen en die weer op de plus dan kun precies zien wat jouw auto aan vermogen afneemt.
let hierbij wel op dat je alles dicht hebt (deuren en moterklep ect en alle stroomverbruikers uithebt)

laat dan maar eens weten hoeveel stroomafname er plaats vind

pas dan kan je bepalen welke richting je moet gaan zoeken

nog 1 ding vaak zit het in vastgeplakte relais of alarm en start onderbrekers

hopende op je reactie.
met vr gr Willem[/quote]
is een pro
mag toch aannemen dat ie dat gedaan heft???
of ben ik weer te vlug

alexander242 (0) PRO, 17 jaar geleden

Pro of geen pro.Een advies geven hoe of wat te doen is nooit verkeerd om te zeggen.Hoeveel lekstroom had ie eigenlijk?

Ik zal inderdaad ook met de auto rijden,alle verbruikers een keer aan en daarna in de garage met GOEIE amperetang de stroomafname meten met de deuren op slot.+/- een uur wachten zodat alle electronica in rust is en kijk dan wat ze stroomafname is.

Dashboardkastje en achterbakverlichting zijn ook aandachtpunten.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

ach ik ga er vanuit dat er al genoeg is gedaan
en als t maar opgelost word
daar doen we dit voor
maar trek anders die lampjes er uit v h dash en kofferb verl
kijk ook eens of de vertraging vh binnen licht wel goed functioneerd
had vd week met eigen auto dat verl bleef branden door stukkende zek vd a uitrijlampen
bleek de schakelaar a uit rij lampen te blijven plakken

ephy (0) PRO, 17 jaar geleden

Bedankt voor de tips! soms zie je door de bomen het bos niet meer

we zijn vandaag helemaal weer vanaf voor af aan gaan meten en hij trekt 0,8 A en dit blijkt te zitten in de radio (orginele van vw) die er uit en wij zijn nu 0,4 A armer. die andere 0,4 A heeft elke vw we hebben het gemeten met een bora dit zit hem in de km teller en het klokje deze blijven aan bij contact uit. als je de zekering van deze er uit haalt meet ik 0,01 A misschien dat de km teller en het klokje uitgeschakeld kunnen worden dmv de zekering want hij gaat wel gewoon aan met het contact.
morgen nog even weer aan de slag.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

let wel op dat je met het verw vd zekering en schakelen over contact niet ergens een geheugen van wist

Benny Vee (0) PRO, 17 jaar geleden

Dan heb je bij beide auto's een verbruiker of je hebt niet goed gemeten want ook bij vw mag bij een gesloten auto na een half uur maar 0.025 ampere lekstroom zijn.

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

0,4 amp is te veel,mag max 0,05 ampere hebben.

Ricky.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

zit er een achteraf alarm in
dan mag rust stroom 0,8 amp zijn

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]zit er een achteraf alarm in
dan mag rust stroom 0,8 amp zijn[/quote]
Bedoel je niet 0,08 ampere? 0,8 A is veel te veel.

Ricky.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

sorry gelijk

ephy (0) PRO, 17 jaar geleden

Vandaag nog even weer gemeten dit keer niet met een sun kast maar met een profesionele multi meter!!
hij trekt in rust stand 0.01 A.

Benny Vee (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik denk dat je het mensje maar een druppellader moet verkopen als ze zo weinig rijdt.
Zo'n klant hebben wij ook met een touareg en klant is tevreden maar moet ze wel een garage hebben.

arnold685 (0) PRO, 17 jaar geleden

hallo ephy
ik denk dat je een verloopstekker moet monteren die geschikt is voor deze type wagen. nl vw golf 4 heeft dezelfde klacht in radio. verloopstekker ertussen en klaar is klara
suc6 AK

ephy (0) PRO, 17 jaar geleden

Arnold,

we hebben de orginele radio cassete erut getrokken en er een pioneer ingezet, hij trekt nu nergens stroom dus moet het goed zijn 1 maandje afwachten .....

bedankt voor de goeie tips allemaal

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.