Volkswagen Polo: start niet

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 33 kW

Tot voor kort reed mijn auto nog goed maar nu start ie niet meer.De accu,ontsteking en bougies werken nog normaal.Hoe kan het dan dat de auto niet meer start?Is dit een bekend VW probleem?Zoja,wat zou het dan kunnen zijn?

Grtjs,Patrick

PatrickR

Geplaatst door PatrickR (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

mart-vervoort (0) PRO, 16 jaar geleden

monteer eens een nieuwe verdeelkap en rotor en de bougieskabels. krygt ie wel brandstof {filter verstopt}

PatrickR (0), 16 jaar geleden

Waar zit dan de filter en eventueel de brandstofpomp?
Ga er zelf vanuit dat die achter bij de tank zitten.
Zitten deze filter met speciale klemmen vast of kan je ook andere klemmen gebruiken?

Denman (0), 16 jaar geleden

Benzinefilter zit rechts onder de auto bij de achteras, daar zit de (druk)pomp ook.
In de tank zit nog een benzinepomp, die voorziet de drukpomp van voldoende benzine.
Filter kan nog met de originele klemmetjes vast zitten, maar deze kun je zo vervangen door normale slangenklemmen.

Haal het luchtfilterhuis er eens af, en kijk of je de centrale injector ziet inspuiten.
Zo niet: injector stuk (of aansturing hiervan) of probleem met benzinetoevoer.

PatrickR (0), 16 jaar geleden

De rotor en verdeelkap zijn vervangen.Er komt genoeg benzine naar voren toe.
Als ie koud is,start ie prima en loopt ie goed.Nu is het probleem dat als je de auto na het rijden ff neerzet en hem wil starten,hij niet start.
Is dit elektronica probleem of heeft dat met de carburateur te maken?

PatrickR (0), 16 jaar geleden

Een collega van mij denkt dat het met de automatische choke te maken heeft en dat de temperatuur sensor/Temperatuur schakelaar voor automatische choke Schakelpunt 40°c/30°c defect is.
Auto start nu in zowel koude als warme toestand niet meer.
Als je de benzineleiding bij de carburateur eraf haalt en er weer opzet,start ie wel.
Weet iemand of het met die sensor te maken heeft of is het heel wat anders?
Zou het kunnen dat de carburateur niet goed afgesteld/defect is?
Kan het zijn dat er te weinig lucht bij komt?

Alvast bedankt voor degene die er meer vanaf weet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.