auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Lupo: --start niet meer .

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1193

Beste mensen/monteurs/deskundigen,

Ik heb een VW Lupo 1.2 TDI 3L tiptronic. Veel rijplezier mee gehad tot de 110.000 km. Maar daarna is het op de een of andere manier misgegaan.

Hij start namelijk niet meer.

Ik kan nog wel spelen met de tiptronic-automatische versnellingspook, maar hij weigert te starten. De motor start helemaal niet, ik hoor ook geen startgeluid.

Waar kan het aan liggen ? Is de automatische versnellingsbak kapot ? Is de managementsysteem kapot ?

Wat is er aan de hand ? Help mij alstublieft.

In afwachting, bedank ik jullie alvast voor jullie zeeer waardevolle reacties...

Geplaatst door

Gasmaniak (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kijk eerst even of je accu niet overleden is?
Branden je lichten nog wel en doen de ruitenwissers het?

Groet,
Koen

Koen van Hees 0

15 jaar

Als ik de accu met een andere accu laadt dan branden alle lichten wel.

De accu is in orde, ik zou het echt niet weten wat het probleem is...

Help Mij......

Gasmaniak 0

15 jaar

Startonderbreker die blijft hangen?zekering kapot ergens ?

Koen van Hees 0

15 jaar

[quote=Gasmaniak]Als ik de accu met een andere accu laadt dan branden alle lichten wel.

De accu is in orde, ik zou het echt niet weten wat het probleem is...

Help Mij......[/quote]
Dus je accu is toch kapot als ik het zo lees ? m.a.w. net de accu die in jou auto zit branden de lichten niet meer of erg zwak,maar met behulp van een andere accu is alles normaal ?

stefan84 0

15 jaar

Met een andere accu is alles hetzelfde als nu. Hij start helemaal niet meer

ik denk een probleem met de automatische tiptronic koppeling.

lichten e.d branden gewoon prima, zowel met een nieuwe accu als de oude

Gasmaniak 0

15 jaar

Je moet toch als eerste kijken of de startmotorrelais spanning krijgt tijdens het starten.Zo niet gaat je daar vandaan terug werken doormiddel van een stroomloopschema. Het kan namelijk meerdere dingen zijn zoals startmotor, massa accu/motorblok, contactslot, relais voor onderbreking automaat, achteraf ingebouwd alarm, ect......

alexander242 0
badge

15 jaar

Ok, dat lijkt wel op een oplossing. Maar waar kan ik dan zon stroomschema van deze lupo vinden ?

Het is een VW Lupo 1.2 TDI 3L uit 2000.

Heeft iemand er toevallig 1 ?

Gasmaniak 0

15 jaar

[quote=Gasmaniak]Met een andere accu is alles hetzelfde als nu. Hij start helemaal niet meer

ik denk een probleem met de automatische tiptronic koppeling.

lichten e.d branden gewoon prima, zowel met een nieuwe accu als de oude[/quote]
Kan zo zijn wat je zegt want als bij dit systeem de hydraulische vloeistof van het schakel/koppelmechaniek te laag is (door bijv. lekkage) dan start hij niet meer.
De auto gaat er dan vanuit dat hij dan toch niet meer kan schakelen dus hoeft hij ook niet te starten..
Om het peil te controleren is een speciale manier voor,maar het kan inderdaad net zo goed iets anders zijn wat al gezegt is.

Om het oliepeil te controleren moet als eerste de minpool van de accu los,dan de accumulator (zwarte ronde pot rechts als je voor de auto staat) een HALVE slag losdraaien,de vloeistof komt dan in het reservoir omhoog naar als het goed is het juiste peil.
Als dat goed is,dan de pot weer vast draaien en accupool monteren en dan contact aan,de pomp gaat dan draaien om weer druk op te bouwen.

Maar ik zou dit door een garage laten doen,want als je dit fout doet kan je nog meer problemen krijgen,eerst uitsluiten dat het niet aan het hydraulische gedeelte ligt.

ricky 10
badge

15 jaar

Beste Ricky,

Inderdaad, je had gelijk. Het ligt volgens de computer aan de ' 00263: transmissie mall function' Wat betekent dit ? Wat moet ik nu doen dan ?

Beste mensen het ziet er bijna na uit dat dankzij jullie, ik van dit probleem ben ontdaan, nog eventjes......

Gasmaniak 0

15 jaar

Dan zal er hoogstwaarschijnlijk een lek zitten in dat systeem of een ander defect.
Ik zou hem naar de garage brengen of dit proberen:

Wat ik zei de accu minpool los en de zwarte pot losdraaien een halve slag,dan de hydraulische vloeistof (zelfde als stuurbekrachtiging) in het reservoir bijvullen tot max. peil (zeer slecht te zien in) ,dan de pot weer vast en accupool erop,contact aan en even wachten,de pomp gaat waarschijnlijk draaien,daarna weer proberen,start hij dan nog niet,dan weer hetzelfde doen,als het peil weer even klopt dan zal hij weer starten en kan je naar garage rijden.
Maar dit geld alleen als peil inderdaad te laag staat,niet bij een electronisch defect in het systeem.

ricky 10
badge

15 jaar

Beste Ricky,

Ik zal het proberen.
Ik laat het resultaat wel horen.

Alsvast bedankt voor de moeite en interresse.

Gasmaniak 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.