Volkswagen Golf IV: start probleem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: AGR

motor start niet, met remmenreiniger lukt het wel. loopt daarna ook prima, vermogen volledig aan wezig. starten koud en warm maakt niets uit. uitgelezen code 17656 p1248-35-10. zou de inspuitvervroeger moeten zijn, maar sinds enkele dagen is er onder de 1800 toeren bij de distributie een vreemd geluid te horen.

Bram H

Geplaatst door Bram H (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

controleer eerst de timing eens voor je ermee verder blijft rijden en de boel kapot loopt.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

foutcode: 17656 P1248
nl Inspuitbegin regeling regelverschil
du Spritzbeginnregelung Regeldifferenz
en Start of injection timing regulation Control Deviation
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Verlies van vermogen bij hogere toerentallen
Moeilijk (koud) starten
Ruw lopen
Toegenomen emissie waarden

Mogelijke oorzaken:
Inspuitbegin (pomptiming) verkeerd
Injectie Pomp geblokkeerd of vuil
Ventil voor het inspuitbegin (N108)
controle verschil
defect
bedrading en/of aansluitingen van/naar (N108)
Verplaatsingssensor naaldinjector (needle lift sensor) (G80)
Brandstoftoevoer is niet in orde
Tank is leeggereden
Lucht in het brandstofsysteem
Brandstoffilter verstopt
Zekering(en) defect

Mogelijke oplossingen:
Check inspuitbegin (pomptiming)
Check ventil voor het inspuitbegin (N108):
bedrading en/of aansluitingen van/naar (N108)
doe output test
check / vervang (N108)
Check Verplaatsingssensor Naaldinjector (needle lift sensor) (G80)
Check / vervang de Injectie Pomp
Check brandstoftoevoer
Tank is leeg?
Check op lucht in het brandstofsysteem
Check brandstoffilter
Check / vervang zekeringen

Extra info:
Soms samen met andere foutcodes zoals 17654.

irrr (0), 14 jaar geleden

jouw probleem is begin van je inspuiting ,een regel verschil
oorzaak kan zijn brandstof peil te laag ,pomptiming,verplaatsing sensor naald injector of je brandstof inspuiting
groetjes

Bram H (0), 14 jaar geleden

als de timing niet klopt, zou ik ook geen vermogen moeten hebben. op zich is de fout code ook wel duidelijk. de vraag is dus: als ik de N108 klep reinig/vervang is het probleem dan opgelost?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.