auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: start probleem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: AGR

motor start niet, met remmenreiniger lukt het wel. loopt daarna ook prima, vermogen volledig aan wezig. starten koud en warm maakt niets uit. uitgelezen code 17656 p1248-35-10. zou de inspuitvervroeger moeten zijn, maar sinds enkele dagen is er onder de 1800 toeren bij de distributie een vreemd geluid te horen.

Geplaatst door

Bram H +0

al 15 jaar lid

Reacties

controleer eerst de timing eens voor je ermee verder blijft rijden en de boel kapot loopt.

stefan84 +0

15 jaar

foutcode: 17656 P1248
nl Inspuitbegin regeling regelverschil
du Spritzbeginnregelung Regeldifferenz
en Start of injection timing regulation Control Deviation
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Verlies van vermogen bij hogere toerentallen
Moeilijk (koud) starten
Ruw lopen
Toegenomen emissie waarden

Mogelijke oorzaken:
Inspuitbegin (pomptiming) verkeerd
Injectie Pomp geblokkeerd of vuil
Ventil voor het inspuitbegin (N108)
controle verschil
defect
bedrading en/of aansluitingen van/naar (N108)
Verplaatsingssensor naaldinjector (needle lift sensor) (G80)
Brandstoftoevoer is niet in orde
Tank is leeggereden
Lucht in het brandstofsysteem
Brandstoffilter verstopt
Zekering(en) defect

Mogelijke oplossingen:
Check inspuitbegin (pomptiming)
Check ventil voor het inspuitbegin (N108):
bedrading en/of aansluitingen van/naar (N108)
doe output test
check / vervang (N108)
Check Verplaatsingssensor Naaldinjector (needle lift sensor) (G80)
Check / vervang de Injectie Pomp
Check brandstoftoevoer
Tank is leeg?
Check op lucht in het brandstofsysteem
Check brandstoffilter
Check / vervang zekeringen

Extra info:
Soms samen met andere foutcodes zoals 17654.

stefan84 +0

15 jaar

jouw probleem is begin van je inspuiting ,een regel verschil
oorzaak kan zijn brandstof peil te laag ,pomptiming,verplaatsing sensor naald injector of je brandstof inspuiting
groetjes

irrr +0

15 jaar

als de timing niet klopt, zou ik ook geen vermogen moeten hebben. op zich is de fout code ook wel duidelijk. de vraag is dus: als ik de N108 klep reinig/vervang is het probleem dan opgelost?

Bram H +0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.