Ik heb een probleem met een passsat TDI van 11-`97. Het probleem is dat de auto slecht aanslaat. Het is net of hij een in eerste instantie geen brandstof krijgt. Hij gaat dan een keer of 4-5 rond en dan slaat hij met moeite aan. Dan komt er onverbrande diesel uit de uitlaat. Hij loopt dan wel op 4cilinders maar het is dan net of de pomp te laat staat ofzo.De klant heeft hem bij de dealer gekocht een jaar geleden en nu is de garantie om en dan komen de problemen. Bij het uitlezen zat er een keer de luchtmassa meter in maar deze blijkt niet heel slecht te zijn.(schijnbaar kun je trouwens deze ultrasoon laten reiningen maar waar).Ik weet het zo gauw niet?? Kan het de brandstof afsluiter zijn?? Of de brandstofpomp zelf??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb dit probleem al een paar keer gehad, controleer of alle
gloeibougies goed zijn , controleer of de brandstofpomp op
tijd staat (dit kan alleen met de computer dus niet met een meetklokje!!!!!) controleer of de temp.sensor goed is ,
ook kan de ecu problemen veroorzaken of het massa-vliegwiel.
veel succes.
Je zou ook eens kunnen kijken of het relais stuk of slecht is van de gloeierij dit is volgens mij nummer 109 of 107 onder het dashboard.
Het is simpel te achterhalen door hem los te nemen als de motor dan helemaal niet meer lopen wil heb je de goeie te pakken...
Het is bij vw een bekend relais.
De gloei inriching is 100%.Dit hebben we gemeten bij een koude start.De gloeibougie's zijn ook goed,ook getest,maar het is een ander probleem want als de auto warm is dan start hij ook niet van harte. Ik ga de distributie toch ook nog eens nalopen want het is net of deze niet op tijd ligt.
Het komt nog wel eens voor dat de krukaspoelie losloopt.
Dan is het resultaat dat de spiebaan van het distriebutiewiel uitlubbert en de distributie dus te laat gaat staan!
Er is een opknap setje voor de krukas(om het eind weer recht te maken) en dan moet er een shim tussen en een nieuwe poelie-bout.
Let op een slingerende krukaspoelie!
Dit probleem is mij al meerdere keren overkomen!
22 jaar
beste ,
is dit opgelost ????
ik heb nl het zelfde probleem en kom hier niet uit.
mark
20 jaar
Probleem kan ook de startmotor zijn. Deze neemt te veel stroom weg en daardoor is de startvervroeging niet juist.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar