Ik heb hier een vreemd elektrisch probleem. Het leuke is, dat ik zèlf ervaren en gediplomeerd elektronicus ben.Mijn vader heeft een passat 1991 1.8i monopoint RP-motor. Als de tank tot op zo'n 4 mm door de meter vanaf "leeg" aangeeft, dan kan het zijn, dat de 20A zekering van de brandstofpomp spontaan doorsmelt. dit is al een aantal malen gebeurt. bij een volle tank gebeurt er niets vreemd. auto start altijd perfect, je hoort dan de opvoerpomp in de tank mooi gaan lopen. het doorsmelten van de zekering gebeurt gewoon als je op snelheid 100km/h rijdt. Nu kun je wel de brandstof pomp gaan vervangen, maar ja, kost wel wat. Heeft iemand een idee om me/ons te helpen met dit rare probleem?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
het lijkt erop dat de pomp te warm wordt een te grote weerstand ontwikkeld en de zekering eruit blaast, de pomp wordt bij gevulde tank natuurlijk gekloeld door de brandstof waar hij in hangt. Toch kapot??
22 jaar