Volkswagen Golf III: Start problemen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: VR6

Hallo!

Ik heb een heel irritant probleem met mijn golf vr6....Ik had er een radio inzitten waarvan de cd bleef hangen dus er moest een andere in..alles deed het perfect. Toen deze radio erin zat ging de radio aan wanneer ik alleen al de sleutel in het contact stak ( Normaal bij een Golf 3 ? )..Hierna heb ik met mijn pa de andere radio eruit gehaald en de andere aangesloten..de radio deed het maar zat nog niet goed dus moest nog iets verder naar achter..na dit gedaan te hebben deed de radio het niet meer,..en het bleek zo te zijn dat de kabel die stroom hoort te geven als je het contact aanzet, geen stroom meer gaf, dus hebben we hem maar aangesloten op een draadje met constante stroom zodat de radio altijd aan kan zonder aan het contact te komen...dit ging goed, tot ik de volgende dag de auto wilde starten .. Ik startte de auto, liet de contactsleutel los en toen viel de auto uit.. en dit constant...als ik hem lang doorstartte bleef hij wel lopen..als de motor eenmaal draait en ik draai de sleutel weer in start stand, dan gaat de auto weer spontaan uit. als ik dit zou doen zou de start motor toch moeten gaan draaien ?
Nu wilde ik de auto net weer starten...Auto startte in 1 keer, viel even terug in de toeren en pakte het daarna op , vervolgens gaf ik een beetje gas en liet het gas los en toen was er weer een schommeling in de toeren...

Er zit dus blijkbaar iets in de bekabeling fout...Maar de vraag is WAT?

Ik snap er niks van....

Robert

Robert178

Geplaatst door Robert178 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Zoals je al zegt,de kabel waar normaal 12v op komt te staan,doet niks meer,ofwel krijgt geen spanning meer..

Heb je al eens naar de zekeringen gekeken ? 99% dat die kapot is,je hebt aan de radio liggen duwen en het kan zijn dat je kortsluiting gemaakt hebt omdat bv een kabel bloot heeft gelegen en aan de massa is gekomen.

vreemd met het starten..zou er normaal geen invloed op mogen hebben..

als ik me niet vergis zit de zekering van de radio helemaal rechts in de zekeringkast.

Gr Stefan

Robert178 (0), 15 jaar geleden

Alle zekeringen gecontroleerd uiteraard...alles nog goed

Het is iets met het contact denk ik alleen wat kan daar fout zitten...Ik zal is proberen een duidelijk filmpje te maken

Als ik alles los haal van de radio..doet de auto het wel gewoon goed

+ Vergeten te vermelden, als dit probleem zich voordoet, gaat ook het olie lampje knipperen..zodra de auto goed loopt is het lampje uit.

Filmpjes gemaakt, even uploaden..

Robert178 (0), 15 jaar geleden

Zal je zien..Dan wil je een filmpje maken, en dan start dat kreng gewoon

Filmpjes:

Bij onderstaand filmpje start ik de auto gewoon..bij 53 sec dan draai ik de sleutel iets naar voren ( startstand ) en dan gaat de auto uit, hoewel hij dan hoort door te lopen.als hij dan uit is zie je dat het olie lampje blijft knipperen , zet ik het contact uit, en daarna weer aan , stopt het lampje met knipperen . draai ik de sleutel om dan knippert hij weer ff ( 01:05 / 01:12 ) Hierna de auto uit .. en weer knipperen.

http://www.youtube.com/watch?v=CLd9b9XIK...


Bij onderstaand filmpje met radio wat harder en dan precies hetzelfde probleem.

http://www.youtube.com/watch?v=uaa8TNzwN...



Heeft dit knipperende lampje inderdaad te maken met kortsluiting van de kabel die eerst stroom gaf als ik de sleutel alleen al in het contact stak o.i.d?

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Robert

Als de auto loopt,rammel dan eens met de sleutel,niet hem omdraaien maar gewoon eens ff schudden..wat vaker voorkomt is dat het contact blokje kapot gaat,deze zit in het contactslot en is gewoon los te koop..wel vreemd dat hij het alleen met de radio doet..

Dat beetje schommelen wat hij doet is vrij normaal,doen veel vr6'jes als ze koud zijn.

Ook zag ik nog een filmpje dat hij kvs verliest ? ik weet niet of dat van jou auto is,maar zo te zien kwam er geen kvs uit maar 'roest' water ? Zou er in ieder geval niet te lang mee rijden want het tast alles aan en is niet echt bevorderlijk.

Gr Stefan

Robert178 (0), 15 jaar geleden

Als ik schud gebeurd er niks,,het is ook jammer dat op de momenten als je het wil filmen, de auto het redelijk normaal doet, en dan film ik een keer niet, dan moet ik de sleutel vast houden in startstand en niet loslaten anders valt ie uit.

En ja dat is inderdaad mijn auto, de onderste radiateur slang lekt bij het thermostaathuis..moet zoiezo binnekort ff verversen, water is inderdaad oranje

Robert178 (0), 15 jaar geleden

Zo. ben ik weer.

Vandaag even gekeken met een warmte motor...als de motor warm is knippert het olie lampje niet!...Wel de startproblemen..het is niet altijd maar SOMS, soms gewoon normaal starten. en soms valt die gelijk weer uit.

Als er kortsluiting o.i.d is dan zou het lampje toch elke keer weer moeten knipperen ook al is de motor warm of koud...

stefan84 (0), 15 jaar geleden

maar het is ook niet normaal dat je de sleutel gewoon weer in de startstand kan zetten als je aan het rijden bent,of de auto loopt..zou toch eens het contactblokje goed nakijken..ook omdat je de sleutel vaker moet vasthouden zoals je omschrijft..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.