close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passaat Tdi 90 pk: Start problemen met koude en warme motor.

Bouwjaar: 1995

Mijn volkswagen tdi met een iz motor starte af gelopen winter in eens slechtzowel in koude als in warme toestand.4 gloei bougies vervangen.De oude waren defect leverde geen resultaat op.Er staat wel spanning op de bougies tijdens het voorgloeien.Tijdens het rijden met 120 km houd de motor af en toe een klein beetje in.Wat kan ik verder nog nazien om dit probleem op te lossen.

Geplaatst door

gerk (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dag gerard,

Als de gloei installatie goed functioneerd en de pomp staat goed op tijd is waarschijnlijk de brandstofpomp kapot.

Jos.

jos-br 0
badge

20 jaar

Hallo Jos. Bedankt voor je snelle reactie.
Bij dit type Volkswagen werkt de voorgloei installatie bij 10 graden buiten temperatuur niet meer mee.Er kan evetueel ook een nood voorziening worden gemaakt om toch voor tegloeien dit door middel van de kabel verbinding van de watertemperatuur sensor los te maken. Ook al geprobeerd maar zonder succes.Motor trekt goed op en het brandstof verbruik is gelijk gebleven.Zit er in de brandstof pomp soms een elektronische regeling om de motor wat voorontsteking tegeven bij het starten waardoor deze sneller aanslaat????????????????Is deze e.v.t.zelf te controleren.Wacht een antwoord af.Vriendelijke groet.

gerk 0

20 jaar

Dag Gerard,

Ik heb al meegemaakt dat er en veer kapot was in de pomp.Dit kan bij een Bosch center wel gerepareerd worden.Verder is dit niet te meten maar alleen te zien wanneer je de pomp uit elkaar haalt.

Groeten,
Jos.

jos-br 0
badge

20 jaar

Dag Gerard,

Ik heb al meegemaakt dat er en veer kapot was in de pomp.Dit kan bij een Bosch center wel gerepareerd worden.Verder is dit niet te meten maar alleen te zien wanneer je de pomp uit elkaar haalt.

Groeten,
Jos.

jos-br 0
badge

20 jaar

Dag Gerard,

Ik heb al meegemaakt dat er en veer kapot was in de pomp.Dit kan bij een Bosch center wel gerepareerd worden.Verder is dit niet te meten maar alleen te zien wanneer je de pomp uit elkaar haalt.

Groeten,
Jos.

jos-br 0
badge

20 jaar

Goeden Morgen Jos.
Sory voor mijn late reactie.
Ik heb nog een tijd met deze auto door gereden maar hem toch nog even na laten kijken bij een v.w. dealer.Daar werd geconstateerd dat de veer in de brandstof pomp defect was en de kosten voor de e.v.t reparatie op ongeveer e 3000 kwam..
IK HEB DEZE WAGEN OOK MAAR VERKOCHT EN RIJD NU MET EEN PASSAAT VAN HET JAAR 2000.Nog bedankt voor je informatie en nogmaals mijn excuses voor het late bericht.Vriendelijke groet ,G.Kemner

gerk 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.