Klacht is dat de auto slecht aanslaat met koude motor. Klant moest lang doorstarten voor ie aansloeg. Brandstoffilter vervangen en toen sloeg ie gelijk goed aan. De brandstof die uit het filter kwam was goed zwart, dus we hadden het idee de oplossing gevonden te hebben. Ook na een middag stilstaan sloeg ie goed aan.
Echter vanmorgen weer hetzelfde probleem. Wij halen hem op en toen natuurlijk gelijk goed aanslaan. Iemand suggesties wat dit kan zijn?
We willen de raildruk meten met Vag-Com om een verstuiver probleem te detecteren, maar weten niet welk kanaal we daarvoor moeten hjebben Iemand een tip hoe dit is te zien hiermee?
Geert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
tandempomp defect (zijkant van de cilinderkop)
het is een pompverstuiver motor dus raildruk ?
Als het een 2.0 is wel................ Zoals gezegd tandempomp stuk. Lekt inwendig
Of de opvoerpomp in de tank...........
Maar omdat de diesel zwart is denk ik toch het eerste
Tandempomp is inderdaad de oorzaak. Nooit geweten, zo zie je maar. Bedankt jongens,
Geert
bij pompverstuivers is alle diesel gelijk zwart. ik lurk voor m'n werk hier en daar wel eens een pompverstuiver motor leeg,maar alle brandstof is zwart. of ze nu gelopen hebben of niet. Heb me al vaak afgevraagd waar dat nou precies vandaag zou komen... iemand een idee?
Antwoord staat hier beschreven denk ik Maarten: de tandempomp. Is nl. zowel de opvoerpomp als de vacuumpomp voor de rembekrachtiging, gesmeerd door olie. En door inwendig lekken komt die olie in de brandstof terecht met als gevolg dat die zwart wordt.
he siem,bedankt voor je reactie. nou is dit ook het geval bij motoren die nog gewoon goed lopen.(tandempomp nog goed) wil dit dus zeggen dat er altijd enige inwendige lekkage aanwezig is?? lijkt me niet aannemelijk.
Zou het niet zo kunnen zijn dat de verstuiver ringen onder de verstuivers lek zijn dan lopen de retourleidingen leeg dan heb ik meerdere keren mee gemaakt bij die pomp verstuivers!!
ja maar dan moet je eerst compressie meten of voor de zekerheid vernieuwen..
maar btw het probleem is al opgelost en was zoals ik zei de tandempomp ;)
En bij die van ons was het ook de tandempomp. Het lekken van de verstuiverringen schijnt inderdaad ook vaak voor te komen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar