Goedenavond,
Deze Passat is tijdens het rijden stilgevallen.
Hij is naar een dealer gesleept en daar is geconstateerd dat de pompverstuiver van de 4e cilinder kapot is.
De auto is weggehaald bij de dealer en nu heb ik de pompverstuiver en de kabelboom vervangen.
De pech is alleen dat de motor nog steeds niet aanslaat
Iemand een idee??????????
Heb de brandstofpomp al gecheckt en die werkt.
Groeten, Mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit er nu nog een storing in.
werk de pomp in de tank.
ik neem aan dat je de pomp verstuivers ingesteld hebt.
groetjes jan.
pompverstuiver is afgesteld, maar begin te twijfelen of dat goed is gegaan.
Stelschroef aandraaien en dan dacht ik 90 graden los, nu weet ik niet meer of die 90 graden goed is.
brandstofpomp werkt
jij het een piezo verstuiver dar weet ik het niet van de gewone pomp verstuiver is aan en 180 graden terug.
maar als hij te stark staat dan perst hij de verstuiver stuk en bij te los dan slaat hij door de eind vergrendeling en dat merk je pas bij demontage maar dat terzijde.
groetjes jan.
ga morgen ff kijken
doet nog steeds niks, uitgelezen en toen gaf hij voedingsspanningrelais kapot en onderbreking in het circuit van de pompverstuivers, wie heeft er een idee.
Ik had zo'n relais liggen dus die heb ik omgewisseld en de auto slaat nog steeds niet aan.
Iemand een idee?
Trek de stekkers nogmaals van de verstuivers af en meet of er een verstuiver kortsluiting naar massa heeft.(rode pen op de plus van de accu en de min op de aansluiting van de verstuiver)
Als dit goed is dan is waarschijnlijk je motorregelapparaat defect.
alvast bedankt.
Gaan we morgen ff checken
Als er geen kortsluiting met massa is kunt je nog proberen om cilinder 1,2 en 3 de bekabeling aan te sluiten en dan de motor starten.
Als hij aan slaat dan zou je de bekabeling nog kunnen controleren van de 4de cilinder naar het motorregelapparaat en anders kom je toch uit op het motorregelapparaat.
Succes ermee!
Zou nu eerst klepdeksel verwijderen en dan de stekker van pompverstuiver 1 lostrekken en dan starten (deksel kan los blijven), slaat hij niet aan dan de stekker er weer op doen en dan die van cilinder 2 eraf trekken en ga zo door tot cilinder 4. Als hij aanslaat dan is de pompverstuiver stuk waarvan de stekker los ligt. Zou dat nu toevallig weer die van cil 4 zijn (die zou zijn vervangen) dan de bedrading hiervan op kortsluiting controleren met stekker los van motorregelapparaat. Indien kortsluiting dan de kabelboom controleren in de geribbelde hoes die voor de startmotor langsloopt. Wat ook nog kan is dat er nog een andere pompverstuiver stuk is, heb ik al wel vaker gehad dat er 2 tegelijk stuk waren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar