Motor start wel maar slaat niet aan.
distributieketting was versprongen, maar staat nu weer op tijd
krukassensor is vervangen
wie weet de oplossing?
bedankt alvast
Geplaatst door bmwtheo (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
kaleido 1 (1395) PRO, 9 jaar geleden
Geen klepschade ?
Toch niet de oude ketting op tijd gezet ?
bmwtheo (0) PRO, 9 jaar geleden
jawel de oude ketting zit er weer op.
het is in stilstand gebeurt dat hij niet meer aansloeg maar wel starte
is dat een probleem?
kaleido 1 (1395) PRO, 9 jaar geleden
Waarom is de ketting versprongen ? ik kan nu een heel verhaal op gaan schrijven , maar gebruik de zoekfunctie rechtsboven maar eens.
Een ketting die kan verspringen is uitgerekt , gebeurt dus weer , klepschade is vaak het gevolg.
Een niet onbelangrijk bijkomend probleem , de timing tussen nokkenas en krukas klopt niet meer , als beide een sensor hebben , en de signalen wijken te ver af loopt hij ook niet , of zeer gebrekkig.
ricky (0) PRO, 9 jaar geleden
Theo je staat als "prof" dus zoiets als dit zou je wel moeten weten hoe en wat verder...? Heeft ie nog compressie e.d.?
bmwtheo (0) PRO, 9 jaar geleden
[quote=ricky]Theo je staat als "prof" dus zoiets als dit zou je wel moeten weten hoe en wat verder...? Heeft ie nog compressie e.d.?[/quote]
weet niet hoe dat prof. gekomen is maar ben dat niet
bmwtheo (0) PRO, 9 jaar geleden
ketting was toch weer drie tanden versprongen
nu alles nieuw besteld
resultaat volgt
iedereen alvast bedankt voor de input
kaleido 1 (1395) PRO, 9 jaar geleden
Zou toch even kijken of er geen kleppen krom zijn , kans is groot .
ricky (0) PRO, 9 jaar geleden
Om snel uit te sluiten of er kleppen krom zijn zou ik alleen een nieuwe ketting en spanner monteren en dan ff snel het deksel erop met paar boutjes en dan compressie meten. Als dit dan goed is dan alles juist dichtbouwen en als de compressie niet goed is dan scheelt het je het werk dat je hebt van alles dichtbouwen want dan moet het toch weer los.
bmwtheo (0) PRO, 9 jaar geleden
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Inderdaad met de ouwe ketting was hij weer versprongen.
Nieuwe set tandwiele-ketting-spanhouder en probleem is opgelost.
ricky (0) PRO, 9 jaar geleden
Oke mooi! Ook wel mazzel dat je geen klepschade hebt maar deze kunnen wel 2-3 tanden verspringen. Alsof ze daar rekening mee hebben gehouden in de fabriek haha.
bmwtheo (0) PRO, 9 jaar geleden
nieuwe kettingspanner hebben ze vanuit de fabriek nu langer gemaakt
bmwtheo (0) PRO, 9 jaar geleden
ga nu even bij ford focus kijken heb daar een ander probleem
blijft halen bij stationer lopen
tedkroon (0), 9 jaar geleden
foutje