Hallo heb volgende probleem motormanagment lampje gaat steeds aan en heb dan pcode 0171system too lean bank 1.
Na schoonmaken en opnieuw inleren van de gasklep komt het probleem terug na de 2e rit ook al mapsensor schoongemaakt deze was erg smerig.
Egr klep gedemonteerd deze was niet abnormaal vervuild buis van egr klep naar gasklep is ook niet verstopt.
Slang van carter ventilatie is ook heel ook de slang op egr klep is heel die naar luchtfilter gaat.
Hoor graag of iemand dit probleem ook een keer heeft gehad en wat de oplossing is.
Mvg Niels
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
50% kans: verkeerd benzinefilter. Er zit nl. benzinedrukverschil in die filters. Een filter met de verkeerde druk geeft ook deze storing. Uit eigen ervaring........
16555 P0171 Regeling Brandstofmengsel Bank 1, systeem te arm (www.gerritspeek.nl)
Of een vacuumlek ergens of de lambdasonde zelf stuk of de egr klep blijft toch iets open staan, dat zijn mijn eerste ingevingen zo ff snel.
Is dat de enige storing die er steeds weer in komt en loopt de motor trouwens ook wel zoals hij hoort? De ketting wil namelijk ook wel eens verspringen en dan kan je ook deze storing krijgen maar dan heb je meestal ook andere storing erbij.
Ga brandstof filter morgen verv misschien dat de brandstof druk af en toe te veel varieerd dat die storing er dan af en toe inspringt .
Ricky het gekke is dat je soms 2 a 3 rondjes ermee rijd dat er dan niks aan de hand lijkt dus ketting lijkt me niet het geval want dan zou die het continu doen egr klep zag er goed uit niet zwaar vervuild vacuüm heb ik ook gecontroleerd slangetjes en pakking bespoten met remreiniger als ze lek zijn loopt de motor meteen anders.
Motor loopt goed alleen als storing zich aandient loopt ie even slecht net of ontsteking of brandstofdruk weg valt
Heb het verhaal nog weer even opgezocht.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Brandstof filter verv zag er slecht uit maar probleem nog steeds aanwezig
Zowel met als zonder storing is Co en hc waarden goed ook lambda waarde is goed
Hardplastic slang defect van inlaatspruitstuk naar rembekrachtiger weer 2 keer proefrit gemaakt maar helaas weer lampje aan
compressie meten en lektest uitvoeren?
Is de lambda sonde zelf de veroorzaker?
Hallo Niels,
Ik doe veel met Toyota's en deze klacht komt ook bij de Toyota Yaris veel voor. De oplossing bij deze auto's is het vervangen de luchtmassa meter.
Misschien dat het bij deze polo ook het geval is.
Mvgr. Pascal
was een week vrij dus vandaag weer begonnen polo was ook weer gebracht storing zat er nog steeds in maar nu hield de auto ook in hij gaat ook niet harder dan 120 gaat allemaal heel moeizaam
compressie gemeten is 12 bar op alle cilinders rijden met testkast blijft voorste lambda sonde op 1.3 staan met accelereren deze vervangen en bougies en bobines vervangen inhouden is nu weg kreeg alleen net weer p code 0171
dacht dat dit probleem ook weg was maar helaas duurt waarschijnlijk weer 3 a 4 ritten voordat de storing terug is komt namelijk niet meteen terug
vervuilde injektoren? anders eens de adaptiewaarden wissen,
accuklem een tijde los met de auto op kontakt en daarna gasklep en egr opnieuw inleren.
Probleem gevonden brandstofdruk zowel voor het filter en na het filter maar 1,5 bar nieuwe pomp in de tank probleem blijft nu weg bedankt voor jullie reacties
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar