Hallo,
Ik heb een Golf 2 die met koude motor wel eens af slaat..
Wanneer ik de motor start, zonder gas te geven, slaat ie meteen af. Ff doorstarten en gas geven werkt wel. Het komt vooral voor waneer het wat kouder is.
Na een meter of 200 normaal rijden doet ie het wel weer gewoon en loopt ie ook weer mooi stationair.
Auto loopt verder super, als ie maar 200 meter gereden heeft.
Vorige winter heb ik het blok uit elkaar gehad en gereviseerd. Voor de revisie was dit "probleem" ook al aanwezig.
Ik weet wel dat de ontsteking 100% goed staat en dat de verdeler, rotor, bougies en kabels in orde zijn.
Ook heb ik de blauwe KVS-sensor vervangen, dit heeft wel iets geholpen, maar veel beter is het er niet op geworden.
Vacuum slangetjes zijn ook goed, niks gescheurd en alles sluit netjes aan.
De uitlaat is ook niet lek..
Zou dit ook aan de bobine kunnen liggen en valt dit makkelijk uit te sluiten (op een of andere manier door meten o.i.d.)?
Ik hoor het graag van jullie.
Gr. Stanis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stanis,
Stinkt hij op het moment dat hij afslaat ook naar benzine o.i.d. ?
De ontstekings delen kun je eens nat spuiten, je mag dan geen vonken zien en de motor mag niet afslaan, dus ook op de bobine sproeien als de motor loopt.
Gr Stefan
Hoi stefan.
Bedankt voor je antwoord.
Hij ruikt inderdaad wel wat naar benzine als je af slaat, maar niet echt overdreven.
Ik ga morgen ff kijken met de plantenspuit en vooral op de bobine.
Ik hou je op de hoogte!
Gr. Stanis
14 jaar
Daar ban ik weer,
Met de plantenspuit ben ik niks wijzer geworden.
Wanneer de auto loopt en ik spuit alle ontstekingsdelen nat, blijft de auto mooi lopen. Ook wanneer ik de bobine nat spuit.
Ook heb ik een bobine geleend van een vriend van mij (zelfde type) en hier had ik hetzelfde probleem mee.
De injectoren heb ik één voor één ook nog op spanning en signaal gecontroleerd (in orde) en op weerstand doorgemeten (per stuk 15 - 20 Ohm).
Heel het inlaat traject heb ik ook nogmaals nagelopen met remmenreiniger, maar helaas niks aan gevonden.
Zou dit eventueel ook aan de stappenmotor kunnen liggen??
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik erachter ben gekomen dat mijn brandstofpomp lekt, vandaar misschien ook de benzine lucht..maar zou dit ook gevolgen hebben op het startprobleem??
Wie een idee heeft waar ik naar kan kijken, alvast bedankt!
gr. Stanis
14 jaar
Stanis,
De pomp moet zowiso niet lekken, als hij nu even stil heeft gestaan is hij de druk verloren, vandaar dat je even moet doorstarten voor hij aanslaat, het kan dan ook zijn dat hij de eerste sec een beetje zenuwachtig loopt, maar of dat je hele probleem is weet ik niet, zou eerst even de lekkage verhelpen.
Meet ook eens de weerstand van de koelvloeistof temp sensor zowel koud als warm en plaats de waarde even hier.
Gr Stefan
14 jaar
Zal ik doen!
Zal morgen ff een andere pomp halen, meetwaarden van KVS sensor plaats ik straks even.
gr. Stanis
14 jaar
Hierbij de waardes van de KVS sensor;
Koude motor 3590 Ohm (gemeten voor het starten van de motor)
Warme motor 300 Ohm (olietemperatuur van 84 graden)
Volgens autodata moeten deze waardes wel kloppen..
gr. Stanis
14 jaar
Lek op de brandstofpomp gevonden. De pomp zelf is goed, alleen lekt deze tussen de pomp en de "reservoir".
Had al twee verschillende nieuwe pakkingen geprobeerd. Het lekken is nu wel een stuk minder (eigenlijk minimaal) maar nog wel aanwezig.
Is een een kitsoort bestand tegen dit soort lekken? Of wordt het toch gewoon een reservoir monteren (is ook geen ramp overigens)?
Ik hoor het graag!
Gr. Stanis
14 jaar
De waarde van de sensor is inderdaad in orde, wat betreft de pomp, als je een ander huis heb liggen zou ik die monteren, je hebt veel soorten kit of pakking maar de meeste kunnen niet tegen benzine, en zal op de duur weer gaan lekken..Dus dat lijkt me ook geen optie..
Gr Stefan
14 jaar
Hoi Stefan,
Wat betreft de kit en pakking, daar heb je zeker gelijk in. Was er eigenlijk al wel een beetje vanuit gegaan dat kitten em niet ging worden.
Heb vanmiddag een nieuw huis besteld bij de vrienden van Volkswagen.
Als het goed is morgen al in huis en niet eens zo gek duur.
Morgen na het werk pomp overzetten, pomp eronder en proberen maar!
Moet er ook nog iets ontlucht worden, of kan er gewoon meteen gestart worden?
14 jaar
Hallo Stanis,
Als je de nieuwe pomp eronder hebt hangen, kun je voor je hem start, eens een keer of 10 op contact zetten, 2sec wachten en contact weer uit, herhaal dat een paar keer zodat er weer benzine inzit, of doe het makkelijker, haal het brandstofpomp relai eruit en overbrug de 2 contacten, nu loopt de pomp contstant..
Je kan niet letterlijk wat ontluchten hieraan..Erna gewoon starten en is het goed.
Gr Stefan
14 jaar
Oké bedankt!
Laat morgen nog wel ff iets van me weten.
Gr. Stanis
14 jaar
Het lijkt erop dat je dealer je een prachtig verhaal ophangt om uit de kosten te komen
14 jaar
Huh? Dat snap ik niet helemaal geloof ik
14 jaar
Zo, nieuw reservoir met pomp zit eronder, ff druk op laten bouwen en gestart.
Denk dat het allemaal wel goed is want hij starte eigenlijk meteen zonder moeite :)
Het lekken is nu ook verholpen maar of ie nou echt helemaal goed start weet ik vanavond of morgenvroeg pas!
In ieder geval bedankt voor alle hulp Stefan!
gr. Stanis
14 jaar
Geen dank Stanis,
Ben benieuwt of hij goed blijft starten / lopen.
#13 snap ik ook niet helemaal..
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar