Hallo,
recent een golf 1.4tsi aangeschaft met 122pk. Hier schijnen de minste problemen mee te zijn volgens de berichtgeving.
Nu bezorgd het startgeluid mij toch enige zorgen.
Zie onderstaande video met geluid.
Graag hoor ik van een kenner of dit de normale bijgeluiden zijn van de 1.4tsi.
Mvg Pascal
[yt]http://www.youtube.com/watch?v=6wJzptNUm...[/yt]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt mij toch een ketting geluid
Dit is inderdaad een ketting met kettingspanner die kapot is!
Morgen neem ik contact op met de verkopende partij.
Vind het een jammer van een auto uit 2009 met nog geen 120dkm op de teller en dealeronderhouden.
11 jaar
Als je al weet van dit probleem,waarom check je dan niet eerst de onderhoudshistorie van de auto.
Dan had je kunnen zien of de ketting/kettingspanner vervangen was.
Want waar baseer je op dat dit model de minste problemen kent.
De motoren van na 2010 kennen deze problemen niet meer.
Het is een beetje mosterd na de maaltijd om nog verhaal te gaan halen.
particulier gekocht denk ik?.
11 jaar
Hallo Primera p11,
onderhoudshistorie heb ik nagekeken. Geheel dealer onderhouden tot de beurt van 120dkm.
Bij de proefrit kon je het gewoon niet horen. De auto moet dan een nacht stil staan. De auto is 's ochtends voor ons klaargezet bij de verkopende dealer.
Volgens diverse berichten in o.a. Autoweek kennen de 140 en 160pk uitvoeringen meer problemen gerelateerd aan distributie en turbo problemen.
De 15e gaat hij terug en word door volkswagen of eigen werkplaats hersteld. Dealer geeft aan dat er een coulance regeling van kracht is.
Met 3 maanden garantie gekocht.
Als het probleem is opgelost laat ik weten wat er aan gedaan is.
11 jaar
Dan is het dus nog een garantie geval.
Coulance regeling is dan niet van toepassing.
Rekening dealer.
11 jaar
Dit zou inderdaad een ketting + kettingspanner probleem kunnen zijn. Ook kan de nokkenasversteller een kortstondige defect hebben met starten door te weinig oliedruk, wat ook dit ratelen veroorzaakt. Hier is bij de VW Dealer een TPI van. Hierin staat dat men het onderdeelnummer moet controleren van de nokkenasversteller, dit nummer moet eindigen op een 'E'. Doet hij dit niet, moet hij vervangen worden, want dan is het niet de goptimaliseerde versie. De ketting en kettingspanner is ook wel handig om meteen mee te vervangen als alles toch open ligt, hier is meestal ook nog een coulance regeling op van kracht, en dan weet je zeker dat het distributiegedeelte weer goed moet zijn.
Geen coulance regeling,zit 3 maanden garantie op de auto.
Rekening dealer.
11 jaar
Houd ons maar op de hoogte hoe het afloopt en wat het probleem nou was.
distributie mag je hooguit een paar seconden na het starten horen, zodra er oliedruk is moet het muisstil zijn.
als de motor nog niet open geweest is volgens de eerder genoemde TPI geld de coulance regeling op de kettingspanner en bij een aantal modellen op nog meer onderdelen. Waarschijnlijk heeft de eerste dealer deze werkzaamheden die eigenlijk bij de eerste beste beurt gepland stonden niet uitgevoerd. één van de redenen daarvoor kan zijn dat bepaalde onderdelen vrij lang in backorder hebben gestaan. Voor niet probleem auto's werd het werk dan uitgesteld.
[quote=pascal1977]Volgens diverse berichten in o.a. Autoweek kennen de 140 en 160pk uitvoeringen meer problemen gerelateerd aan distributie en turbo problemen.[/quote]
Klopt alleen de 1,2 en de 1,8 turbo en de 2,0 turbo (o.a. golf gti) hebben ook last van ketting problemen, je kan gerust zeggen dat zowat elk model van vw/skoda/audi/seat die een distributieketting hebben hier problemen mee hebben, ze zijn nu niet voor niets weer op de tandriem overgestapt...en in de tussentijd de klant maar laten betalen voor een fietsketting die ze monteren terwijl de ketting 2x zo dik zou moeten zijn...
Klopt Ricky,ze monteren nu weer een riem.
Klopt het dat die riem een autoleven meegaat?.
Dat heb ik namelijk gelezen in een of ander automotive blad,of is dat toekomst muziek.
Het erge van die kettingstory is dat ze hun toeleverancier ook nog eens een hak zette door daar de schuld neer te leggen.
Een toeleverancier die door vw beoordeeld is en ge-audit is op hun kwaliteitssysteem en zodoende toegevoegd is als OEM leverancier aan vw.
En als je daar de schuld neer legt ontslaat het jezelf nog niet om dit soort onderdelen bij binnenkomst te inspecteren en geregeld levensduur testen uit te laten voeren teneinde een goede kwaliteits borging te garanderen.
Hoezo kwaliteitsprodukt?.
Hoe bont kun je het maken.
11 jaar
Pascal ik heb het probleem ook gehad heb een Golf VI van het bwjr 2010 1.2 TSI maar bij mij was het nog Fabrieks garantie daar hebben ze ook de ketting van vervangen . Maar jij hebt een 1.4 TSI die heeft volgens mij 140 pk en geen 122 pk . Ik heb net op internet gekeken hij heeft inderdaad 122 pk .
11 jaar
[quote=primera p11]Klopt het dat die riem een autoleven meegaat?.[/quote]
Ja ze zeggen het idd dus dat zal vast wel weer fout gaan vw kennende hahaha
Beste leden,
vandaag de auto weer mogen ophalen.
De auto heeft twee dagen bij de dealer gestaan. De verkopende partij wilde zelf uiteindelijk de distributie niet nakijken.
Een kind van 4 zou zelfs kunnen horen dat deze nu aanmerkelijk stiller is.
Bij het starten klinkt er helemaal geen geratel of gerammel meer. De gehele motor lijkt wel stiller. Er is ook een metaal achtig geluid verdwenen wat reageerde op het toerental van de motor.
Ik heb begrepen dat er een nieuwe ketting is ingekomen en diverse andere onderdelen. Hiervan krijg ik nog een afschrift.
Duimen dat het goed blijft, en deze weer 120dkm meegaat. Of zoals VW zegt een motorleven lang........?
Bedankt voor de reacties allemaal, en wat we hebben geleerd is dat een vw dus wel degelijk heel stilletjes kan starten....!
Mvg Pascal
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar